افتخار ما؛ ارایه خدمت به ۴۰ هزار مستمری‌بگیر

مسئول امور مستمری‌بگیران شعبه ۲۵ اداره کل غرب تامین اجتماعی تهران بااشاره به وجود ۴۰ هزار پرونده مستمری‌بگیر در این شعبه، گفت: حجم بالای افراد تحت پوشش در این شعبه، همکاران مجموعه را به برنامه‌ریزی دقیق در جهت کاهش مراجعات و افزایش میزان رضایت‌مندی مخاطبان هدایت می‌کند.

فروغ زرین در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با تبریک آغاز هفته تامین اجتماعی‌گفت: تامین‌اجتماعی با هموارسازی زمینه ارایه غیرحضوری خدمات گسترده خود به افراد تحت‌پوشش یکی از سازمان‌های پیش رو در حکمرانی فناوری اطلاعات به شمار می‌آید.  
وی باتاکید بر اینکه «یکی از موفقیت‌های شعبه ۲۵ در دوران شیوع و اوج کرونا، تمرکز بیشتر بر ارایه غیرحضوری تمام مراحل خدمات از طریق سامانه تامین اجتماعی بود»، افزود: در این ایام سامانه‌های ارایه خدمت غیرحضوری بسط و پیشرفت داشتند و خوشبختانه در حال حاضر مراحل ثبت تا تایید درخواست‌های بازنشستگی در این  شعبه به صورت صددرصد غیرحضوری انجام می‌شود.
زرین باتاکید بر اینکه کار با سامانه‌ها پیچیدگی خاصی ندارد، عنوان کرد: اگرچه سامانه‌های ارایه خدمات غیرحضوری نیازمند پشتیبانی، بروزرسانی و ارتقاء مستمر هستند اما در مجموع شیوه استفاده از سامانه‌ها ساده و آسان است.
وی ادامه داد: فرد در آستانه بازنشستگی پس از بارگذاری مستندات خود در سامانه، پیامک‌های حاوی مشمولیت شرایط بازنشستگی و یا نیاز و عدم نیاز به مراجعه حضوری به شعبه به فرد دریافت می‌کند در بیشتر مواقع فرد نیازی به مراجعه حضوری ندارد و در برخی موارد با ارایه مدارک تکمیلی تر، خدمت موردنظر را دریافت می‌کند. در بحث بازماندگان تقریبا تمام مراحل ارایه خدمات به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.
زرین با اشاره به اینکه در شعبه ۲۵، ۴۰ هزار پرونده مستمری‌بگیر وجود دارد، افزود: حجم پرونده‌های تحت پوشش این شعبه بسیار زیاد است و تلاش مجموعه کارشناسان و مسولان تعهدات و مستمری بگیر بر این است که با برنامه‌ریزی دقیق کاهش مراجعات و  افزایش میزان رضایت‌مندی مخاطبان را رقم بزنند.
وی در معرفی یکی از اقدامات موثر شعبه در خصوص افزایش سطح رضایت بیمه‌شدگان عنوان‌کرد: اصلاح اطلاعات داخل پایگاه اولین اقدام شعبه در این زمینه بود. همکاران این واحد هر شش ماه یک بار حق اولاد و به صورت سالانه حق عائله‌مندی موجود در سیستم را با توجه به اطلاعات دریافتی از ثبت احوال و بهشت زهرا، موردبررسی، پایش و اصلاح قرار می‌دهند و در نهایت حاصل این کنترل و پایش دوره‌ای از بروزکم وکسری در حقوق افراد بیمه‌شده جلوگیری می‌کند.  
مسئول امور مستمری‌بگیران شعبه ۲۵ اداره کل غرب تامین اجتماعی تهران افزود: همکاران شعبه به موازی پاسخ‌دهی و انجام امور از طریق کارتابل سامانه‌ ارایه غیرحضوری خدمات،  باحوصله و اخلاق‌مداری همزمان به افراد مراجعه کننده طریقه استفاده از سامانه‌ها را آموزش داده و بعضا به صورت دستی کار آنها را نیز انجام می‌دهند.
جمعیت تحت پوشش شعبه ۲۵ تهران بیش از ۵۰۰ هزار نفر است که از این تعداد حدود  ۲۵۰ هزار نفر بیمه شده اصلی، ۳۷ هزار نفر  مستمری بگیر و ما بقی افراد تبعی آنان را شامل می‌شود.
کد خبر: 51723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =