برگزاری اولین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در استانداری اردبیل

اولین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مشاور استاندار در امور معلولان، مدیرکل و معاون توانبخشی بهزیستی استان برگزار گردید.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان، حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان در خصوص ضرورت و اهمیت مناسب سازی خاطر نشان شد: خوشبختانه در سایه تلاشهای ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان نتایج بهتری نسبت به سالهای قبل در رابطه با مناسب سازی امامن معابر عمومی در سطح استان را شاهد هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان مناسب سازی افکار، اندیشه ها، باورها و کردارها در تغییر نگاه به بزرگترین اقلیت جامعه را ضروری و مهم دانست وگفت: برای تحقق مطالبات افراد دارای معلولیت و دسترسی آسان به خدمات وامکانات شهری نیازمند اطلاع رسانی گسترده، بیان اهداف، تسهیل شرایط برخورداری عمومی و مناسب سازی افکار عمومی هستیم.   

در ادامه میر جعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در زمینه رفع موانع مناسب سازی از سوی اعضای ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در استان اظهار داشت : بحمداله در سایه تلاشهای خوب اعضای ستاد مناسب سازی نتایج مطلوبی برای استان حاصل شده و فرهنگ مناسب سازی جای خود را بخوبی در ذهن و افکار تمامی مسئولین رخنه کرده است.

میر جعفریان با اظهار این مطلب که رفع مانع از جمله ضروریات امروز جامعه می باشد تصریح کرد: تمامی افردی که در بهبود شرایط دسترسی معلولان به خدمات شهری دخیل هستند باید تمام توجهات خود را در جهت مانع زدایی معطوف دارند و از هر گونه رفع تکلیف خوردای نمایند.

وی همچنین از تدوین برنامه اجرایی و عملیاتی برای مناسب سازی در سطح استان خبر داد و گفت: مواردی که قابلیت اجرایی داشته و امکان تغییر آنها فراهم هست باید بلافاصله با هماهنگی کارشناسان ستاد مناسب سازی شناسایی، احصاء و برای اصلاح آنها هدف گذاری شده و به فرمانداریها ارجاع داده شوند.

وی همچنین در این نشست بر استمرار جلسات ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی با حضور اعضای اصلی آن در سطح شهرستانها، لحاظ کردن رعایت ضوابط مناسب سازی در مصوبات شهرداریها خصوصاً در اخذ پایان کار، شروع جلسات شهرستانی از ابتدای سال جدید در شهرستان مشکین شهر و توجه جدی به شهر سرعین به عنوان شهر پایلوت در زمینه شهر بدون منابع تاکید کرد.

 عظیم قهرمانی، مشاور استاندار در امور معلولین هم ضمن تشکر از حضور اعضا، در جلسات ستاد مناسب سازی گفت: با توجه به بازدیدهای خوب بعمل آمده از نحوه اجرای ضوابط مناسب سازی در ساختمانها و فضاهای عمومی امیدواریم هرچه زودتر شاهد به سرانجام رسیدن نتایج تمامی اقدامات برای استفاده بیشتر معلولان از امکانات شهری باشیم.

این مسئول اظهار امیدواری کرد: در صورت رعایت تمامی اصول و ضوابط مناسب سازی از سوی اعضای ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در استان، شاهد ارتقاء سطح کیفی خدمات در استان بوده و الگوی خوبی برای سایر دستگاهها در دیگر استانهای کشور باشیم.

گفتنی است: مناسب سازی چند مورد آب درمانی در شهر سرعین، انتخاب چند مورد مسجد در مکانهای شلوغ و پرتردد، در نظر گرفتن چند دستگاه اتوبوس شهری، در نظر گرفتن محل های پارک خودرو در پارکینگ های عمومی، مناسب سازی مدارس حاشیه شهرها، استفاده از ظرفیت بالای صدا وسیما برای معرفی خدمات مناسب سازی، تشویق از ایده های موفق و کارآفرین و استفاده از ظرفیت های مردمی و گروههای جهادی از جمله مواردی بودند که در این نشست به آنها پرداخته شد. لازم به ذکر است : استماع نظرات و پیشنهادات کارشناسان در زمنیه رفع موانع مناسب سازی  از دیگر بخشهای این نشست بود که در جهت عملیاتی شدن آنها دستورات لازم صادر شد.

کد خبر: 51801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =