۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 51835
۲۰ هزار کارگر ساختمانی  بیمه شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اردبیل از تحت پوشش قرار گرفتن ۲۰ هزار کارگر ساختمانی در این استان خبر داد و خواستار اجرای قانون بیمه همگانی کارگران ساختمانی شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از ایرنا، بهروز رحیم زاده با بیان این که در سال‌های اخیر سعی شده که بخش عمده‌ای از کارگران صنعت ساختمان دارای کارت مهارت، تحت پوشش بیمه قرار گیرند، گفت: بر اساس مصوبه اخیر مجلس، پوشش بیمه‌ای افراد باقیمانده و واجد شرایط نیز انجام خواهد شد.

وی مجموع کارگران فعال و بیمه‌شده استان اردبیل را ۱۱۳ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۰ هزار نفر کارگر بیمه‌شده ساختمانی هستند که در رشته‌های مختلف این صنعت فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از پرداخت ۹۰ درصدی حق بیمه کارگران ساختمانی به صورت یارانه از خزانه دولت خبر داد و بیان کرد: کل مبلغ بیمه کارگران ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است که از این مبلغ، تنها سه میلیون و ۶۰۰ هزار ریال را خود کارگران می‌پردازند و مابقی هزینه حق بیمه توسط دولت و از محل یارانه کارگری پرداخت می‌شود.

وی همچنین از فعالیت ۲۳ هزار کارفرما در استان اردبیل خبر داد و افزود: هم‌اکنون ۲۳ هزار کارگاه زیر نظر کارفرمایان در سطح استان فعال هستند.

رحیم زاده اظهار کرد: از مجموع ۱۱۳ هزار کارگر بیمه‌شده در بخش‌های مختلف، ۴۰ درصد در بخش خدمات، ۳۲ درصد در بخش کشاورزی و ۲۸ درصد نیز در بخش صنعت استان فعال هستند.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۱۱۳ هزار کارگر بیمه شده در ۲۲ هزار کارگاه و بنگاه اقتصادی استان اردبیل مشغول به فعالیت و کار و تولید هستند.

کد خبر: 51835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =