خانه سالمندان سنندج ساماندهی می شود

سرپرست بهزیستی استان کردستان با بیان اینکه، پیش تر به بهانه غیر فعال و ناکارآمد بودن هیات امناء خانه سالمندان به یک شخص حقیقی واگذار شده بود، گفت: در ماه های اخیر و با توجه به مسائلی که برای این شخص رخ داد، خانه سالمند به یک مجموعه حقوقی واگذار شده و هیات امناء مجدد کار خود را شروع کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از کرد پرس، حسین رسولی در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی در پاسخ به سئوالی در مورد فیلم منتشر شده از ضرب و شتم یک سالمند در سرای سالمندان هم گفت: این موضوع یکی از تلخ ترین تجربه ها و اتفاقات بنده در طول بیش از دو دهه فعالیت در بهزیستی بوده است و موضوع در هم دست بررسی است.

وی همچنین افزود: سرای سالمندان پیش تر طی یک روال عجیب به شخص حقیقی واگذار شده بود در حالی که شخص حقیقی نمی تواند بر اساس قانون کمک های خیرین را جمع آوری کند. این سرای سالمندان متکی به کمک خیرین است و امیدواریم از این پس با تغییراتی که در این مجموعه شاهد هستیم، اداره آن ساماندهی شود.

سرپرست بهزیستی استان کردستان در ابتدای این نشست هم با اشاره به  وجود بیش از ۱۲۰ فعالیت در سازمان بهزیستی و در ۴ حوزه تخصصی؛ گفت:  در سطح استان تاکنون ۳۵ هزار و ۲۱۱ نفر معلول شناسایی شده تحت حمایت اداره کل بهزیستی استان کردستان هستند و این اداره در حوزه‌های تخصصی توانبخشی اجتماعی پیشگیری، خدمات متفاوتی بەصورت روزانه و شبانه‌روزی  به جامعه هدف خود ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه از تعداد افراد معلول شناسایی شدە در سطح استان ۲۱ هزار و ۲۱۰ نفر از خدمات مستمری ماهیانە این نهاد بهرەمند هستند، گفت:  بیشترین میزان معلولیت معلولیت جسمی-حرکتی  است،  ٤۰ درصد معلولان جسمی-حرکتی، ۳۰ درصد شنوایی و گفتاری، ۲۰ درصد ذهنی، ۱۰ درصد روانی را شامل می‌شود.

رسولی افزود:  توانمندسازی، استقلال مالی و خروج مددجویان از چرخە حمایتی بهزیستی از جامع هدف این نهاد است.

رسولی در ادامه سخنان خود از واگذاری ۷۷ واحد مسکونی بە مددجویان تحت پوشش بهزیستی خبرداد و گفت: در یک سال گذشتە ۲۳٨ واحد مسکونی واگذار و ۶۹۰ واحد دیگر در دست احداث است.

وی  با اشاره به اینکه از ۷۷ واحد مسکونی واگذار شدە بە مددجویان، ۱۳ واحد آن بە خانوارهای دارای ۲ معلول و ۲ واحد بە ایتام تحویل دادە می‌شود.

رسولی با اشاره به کمک هزینه خانوارهای دو معلول  افزود: ۵۰۰ میلیون ریال به خانوادەهای دو معلول روستایی و دو میلیارد ریال به خانوارهای دو معلول شهری تعلق می‌گیرد.

وی از پرداخت بیش از ۹٨ میلیارد ریال کمک بلاعوض و کمک ودیعه مسکن اشارە کرد و گفت: سال گذشته برای اولین بار کمک ودیعە مسکن به مستاجرین زیرپوشش بهزیستی پرداخت شد.

رسولی  گفت: قریب به ٤ هزار و ۵۰۰ خانوار زیرپوشش این نهاد فاقد مسکن هستند  که از این تعداد ۳ هزار و ۴٨۰ خانوار برای دریافت مسکن ملی اقدام کردەاند.

کد خبر: 51896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =