فعال شدن اورژانس اجتماعی در همه شهرستان‌های استان بوشهر

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: اورژانس اجتماعی با هدف ارائه خدمات اضطراری حوزه اجتماعی در همه شهرستان‌های این استان فعال است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل ازروابط عمومی بهزیستی استان بوشهر، حسین اسدی راد در نشست با مردم افزود: اورژانس اجتماعی به صورت ویژه به آسیب‌های اجتماعی می پردازد.
وی اظهار کرد: ارائه خدمات مراکز مشاوره یکی دیگر از فعالیت‌های بهزیستی است که در همین ارتباط مراکز سلامت روان در راستای ارائه مشاوره حضوری در بخش‌های دولتی و خصوصی فعال و ارائه خدمت می کنند.
اسدی راد در باره خدمات مشاوره تلفنی گفت: مشاوره خط ۱۴۸۰ دولتی است و افراد می توانند از همه نقاط استان بوشهر بدون حضور و فقط با تماس تلفنی به صورت رایگان مشاوره دریافت کنند.
وی در بحث  تحکیم خانواده گفت: بهزیستی خدماتی را در بحث تحکیم خانواده برای حمایت از خانواده های سه قلو به بالا را ارائه می دهد.
اسدی راد با اشاره به مشاوره ژنتیک افزود: با توجه به ضرورت مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و قبل از بارداری، بهزیستی بر اساس سیاست‌های خود در این خصوص ارائه خدمت می کند.
مدیر کل بهزیستی استان بوشهر در مورد درمان اعتیاد گفت: ارائه خدمات و حمایت از افراد در حوزه اعتیاد یکی از مهمترین کارکردهای سازمان بهزیستی است که در این ارتباط مراکز درمان اعتیاد بهزیستی در بخش خصوصی و دولتی در این استان فعالیت می کنند.
وی تاکید کرد: سیاست سازمان بهزیستی بازتوانی و بازگرداندن افراد دارای اعتیاد به مواد مخدر است و در این راستا از این افراد در حین و بعد از درمان حمایت می کند.
اسدی راد در مورد حمایت‌های بهزیستی از معلولان افزود: کمک‌هایی که بهزیستی در حوزه معلولان ارائه می‌دهد مبتنی بر اصل توانمند سازی در بخش‌های تحصیلی، فنی، هنری و ورزش است تا این افراد بتوانند به عنوان فردی مستقل در جامعه حضور پیدا کنند.
مدیر کل بهزیستی استان در باره استفاده از پتانسیل های شرکای اجتماعی گفت: شرکای اجتماعی بهزیستی شامل مراکز مثبت زندگی، مراکز غیر دولتی، مشارکت‌های اجتماعی  است.
اسدی راد با اشاره به تنوع و گستردگی حوزه های زیر پوشش بهزیستی از مردم خواست با تخصص، توانایی و علاقه مندی‌های متفاوت در کنار این مجموعه باشند و در راستای خدمت با جامعه هدف این سازمان را همیاری کنند.
وی با اشاره به طرح مشارکت یاران گفت: تلاش می شود در آینده نزدیک از پتانسیل متخصصان در رشته ها و شاخه‌های متفاوت به عنوان همیار مشارکتی استفاده شود.

کد خبر: 51902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =