کاهش هزینه تامین مالی پروژه‌های اقتصادی

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی از کاهش تامین مالی پروژه‌های اقتصادی در مجموعه شستا خبرداد.

مصطفی سوری، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین درباره اقدامات انجام شده در این سازمان برای افزایش میزان سرمایه و بازدهی سرمایه عنوان کرد: افزایش سرمایه‌های سازمان تامین اجتماعی به نوع وصولی، رسوب و ذخیره‌ای که باقی می‌مانند، باز می‌گردد.

وی افزود: با توجه به اینکه اکنون در برهه‌ای از طول عمر سازمان هستیم که صندوق‌های بازنشستگی از منابع ذخیره شده خودش برای ایفای نقش استفاده می‌کند، بنابراین اتفاقی در میزان افزایش سرمایه این صندوق رخ نمی‌دهد.

سوری گفت: اما برای افزایش بازدهی‌های سرمایه کارهای متفاوتی انجام می‌شود. یکی از هشت محور اصلی برنامه‌های دکتر موسوی افزایش بازدهی سرمایه‌های سازمان در حوزه سرمایه‌گذاری اقتصادی بوده است.

وی ادامه داد: برای این کار پیگیری‌هایی را به صورت تخصصی در خط بردیم و به اقتضای هر پروژه و صنعت، این برنامه‌ها را پیش می‌بریم.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی در تشریح سخن خود گفت: مثلا کارهایی در حوزه دارویی و پتروشیمی در دست انجام است.

وی ادامه داد: در بحث تامین مالی پروژه ها اتفاقات خوبی رخ داده است تا بتوانیم با نرخ پایین‌تری تامین مالی انجام دهیم و همچنین برای افزایش بازدهی هر یک از شرکت‌ها، این روزها برنامه مشخصی در شستا وجود دارد.

سوری به پرسشی درباره میزان بازدهی سرمایه تا انتهای سال این‌گونه پاسخ داد: بر اساس هدف‌گذاری انجام شده قرار است سهم ۶ درصدی سازمان تامین اجتماعی از دارایی‌های حوزه سرمایه‌گذاری اقتصادی افزایش یابد و منابعی که از این محل به سازمان تامین اجتماعی وارد می‌شود، بهبود یابد.

وی افزود: قرار است حوزه منابع و مصارف را به ۱۸ درصد برسانیم. این ۱۸ درصد هدف‌گذاری نهایی ما بر اساس استانداردهای بین‌المللی است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: قطعا این مسئله تا انتهای سال اتفاق نمی‌افتد اما سعی می‌کنیم این سهم را به تناسب افز ایش دهیم.

به گفته وی، در برنامه‌ای که شستا برای افزایش منابع درآمدی حاصل از حوزه سرمایه‌گذاری‌ها ارائه داده بود، پیشنهاد شده بود که ۴۰۰ هزار میلیارد تومان طی ۴ سال به سازمان تزریق شود. اگر این برنامه پیگیری شود، می‌توان آن ۱۸ درصد را محقق کرد.

سوری ادامه داد: البته ما در حوزه اقتصاد کلان کشور زیست می‌کنیم و اگر بخواهیم به اهداف خود دست یابیم، به تنهایی و بدون توجه به فضای اقتصاد کلان کشور این اتفاق رخ نمی‌دهد.

وی یادآور شد: باید آیتم‌های مختلف اقتصاد کلان وضعیت مناسبی داشته باشد که این هدف محقق شود. البته ما در تامین اجتماعی مسایل مرتبط با خود را پیش می‌بریم.

کد خبر: 51916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =