ایجاد ۸۰ هزار شغل جدید در استان اصفهان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ضمن تبریک روز جهانی کارگر گفت: امسال هدفگذاری کشور ایجاد یک میلیون شغل است که سهم استان اصفهان ایجاد ۸۰ هزار شغل جدید می باشد.

به گزارش آتیه آنلاین، امیررضا نقش امروز (یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) در سی و سومین جشنواره استانی امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان، اظهار داشت: افزایش سرمایه‌گذاری  یکی از مهم‌ترین اهداف ما در سطح استان است  و امسال نیاز به ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای تحقق سهم ایجاد اشتغال داریم.

وی با اشاره به اینکه اصفهان به‌عنوان نخستین استان صنعتی کشور ۱1 درصد تولید ناخالص کشور را تامین می‌کند، افزود: با حمایت از تولید، حمایت از کارگر هم اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به توجه دولت به موضوع اشتغال و کاهش نرخ بیکاری گفت: امسال هدفگذاری کشور ایجاد یک میلیون شغل است که سهم استان اصفهان ایجاد ۸۰ هزار شغل جدید می باشد.

نقش یادآور شد: سال گذشته ۴۳ هزار تا شغل در استان ایجاد شد در حالیکه هدفگذاری استان حدود ۶۰ هزار شغل بود، اما به نظر می‌رسد به هدفگذاری امسال در ایجاد شغل خواهیم رسید.

وی تصریح کرد: به همین منظور باید بحث های سرمایه گذاری و امنیت سرمایه‌گذاری و کسب ‌کار را تسهیل کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: بیش از ۴۰ درصد صنایع استان زیر ظرفیت ۶۰ درصد فعال هستند که برای فعال شدن نیازمند سرمایه در گردش هستند.

وی با تأکید براینکه امروز تامین مالی برای تولید مهم‌ترین چالش است  افزود:  عدم تامین مالی در بخش تولید امنیت شغلی کارگر را به خطر می اندازد و به همین منظور ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان هفته ای دو جلسه برگزار می شود.

نقش افزود: طی شش ماه نخست امسال از  ۶۷۰ پرونده بررسی متقاضی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بعد از بررسی، ۱۸۰ پرونده موجب خروج از رکود و بازگشت به ظرفیت تولید خود شدند و با بازگشت واحد راکد و نیمه فعال به ظرفیت خود اشتغال خوبی در استان ایجاد شده است.

این مقام مسئول همچنین گفت: نرخ بیکاری استان اصفهان تا پایان اسفند ماه به ۱۰ درصد کاهش یافته است و این در حالی است که بیش از  ۲۵ درصد بیکاری استان در قشر تحصیل‌کرده است.

وی  با بیان اینکه به دنبال چهار برابر کردن تسهیلات تبصره ۱۸ برای شرکت‌های دانش بنیان هستیم تاکید کرد بزرگ‌ترین مشکل شرکت‌های دانش بنیان تامین مالی است.

گفتنی است سی و سومین جشنواره استانی امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان با حضور  مسئولان استانی، مدیران عامل و نمایندگان واحدهای اقتصادی، نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی، برگزیدگان استانی و ملی برگزار و کارگران نمونه، گروه کار نمونه، واحد نمونه، کارفرمای سلامت محور، خانه بهداشت کارگری، برگزیدگان پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار و تولید استان اصفهان و اعضای شورای هماهنگی خدمات بهداشتی به بیمه شدگان استان اصفهان با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل شد. 

کد خبر: 51970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =