پیام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان به مناسبت هفته ملی مهارت

جعفر کاشانی، در پیامی فرا رسیدن هفته ملی مهارت را تبریک گفت.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، جعفر کاشانی، مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان سمنان در پیامی هفته ملی مهارت و روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای را تبریک گفت. متن پیام به شرح ذیل است:
مهارت اشاره به توانایی‌هایی دارد که الزاماً ذاتی نیستند اما قابل پرورش هستند. رمز اشتغال پایدار و مولد، فراهم سازی زمینه های مهارت آموزی متناسب با نیاز بازار کار است و می توان گفت: مهارت‌آموزی هنر تبدیل علم به عمل است.

مهارت آموزی به عنوان مهم‌ترین مولفه تسلط به تغییرات سریع است و توجه به مهارت و ارتقاء آن نقش بسزایی در توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی داشته و ضمن تعالی سازمانی، پیشرفت و آبادانی کشور را نیز به دنبال خواهد داشت.

یقیناً گسترش و توسعه آموزش های مهارتی و توانمندی از منابع کارآمد انسانی راه را برای تحقق گام دوم انقلاب هموار می نماید و اهتمام به این مقوله نوید بخش افق روشن برای اشتغال پایدار جوانان است. نیروی انسانی ماهر و توانمند و با مهارت اساسی ترین معقوله ی توسعه و پیشرفت کشورها می باشد.

در سالی که با رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به‌عنوان سال"تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین" نام‌گذاری شده است؛ گسترش نهضت مهارت‌آموزی می‌تواند سرآغازی برای اشتغال پایدار و مولد باشد و رفع وابستگی به کشورهای دیگر را به حداقل ممکن برساند.

اینجانب هفته ملی مهارت و ششم مردادماه روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای را به فعالان عرصه مهارت آموزی در بخش های دولتی و غیر دولتی بویژه کارکنان و مربیان ساعی و زحمت کش اداره کل و مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان و کارآموزان این مراکز تبریک عرض نموده و امیدوارم با مشارکت و همدلی همه جانبه دستگاه های متولی مهارت و بخش خصوصی، در مسیر مهارت‌آموزی و تربیت نیروهای ماهر، خلاق، کارآمد و کارآفرین برای رشد و شکوفایی هرچه بیشتر ایران اسلامی، در دولت مردمی سیزدهم گام‌های مؤثری برداریم.

کد خبر: 52023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =