افزایش ۴۰۰ درصدی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان

مینا رجایی با بیان اینکه راه‌های ایجاد اشتغال در سازمان بهزیستی تعریف شده است عنوان کرد: در سال جاری پرداخت تسهیلات اعطایی اشتغالزایی با بهره ۴ درصد به مددجویان سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، کارشناس مسئول اشتغال سازمان بهزیستی استان تهران در مورد اشتغال و بیمه جامعه هدف سازمان بهزیستی با حضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی» گفت: اشتغال یک مسئله و چالش کشوری است و مختص مددجویان بهزیستی نیست و رفع این چالش نیاز به برنامه ریزی دارد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه و ماموریت سازمان بهزیستی تسهیل اشتغال است و خود سازمان بهزیستی مسئول ایجاد شغل نیست گفت: سازمان بهزیستی برای انجام این ماموریت نیاز به تعامل با دستگاه‌های ذیربط و سیاست گذاری متولیان دارد.

۵ هزار و ۱۴۰ زن سرپرست خانوار غیر قابل بازتوانبخشی

مسئول اشتغال سازمان بهزیستی استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۱۴۶ هزار نفر از افراد دارای معلولیت در طیف‌های مختلف در حوزه توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران وجود دارد گفت: برخی از افراد تحت پوشش سازمان در حوزه معلولیت ذهنی، سالمندان و معلولیت‌های جسمی و حرکتی غیر قابل بازتوانی هستند و در حوزه اشتغال و توانمند سازی سازمان قرار نمی‌گیرند.

رجایی تصریح کرد: هم اکنون ۱۲ هزار و ۳۹۹ زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران قرار دارند که از این تعداد ۵ هزار و ۱۴۰ نفر آن غیر قابل بازتوانبخشی هستند.

وی اظهار داشت: در حوزه کودکان نیز ۲۶ هزار و ۹۶ کودک تحت پوشش داریم که ۷۱ نفر از آنها ۱۹ ساله هستند و ۲۳ هزار و ۶۰۰ نفر ۱۶ تا ۱۸ ساله و در آستانه ورود به اشتغال و ۷۷ هزار نفر نیز غیر قابل بازتوانی قطعی هستند.

رجایی بیان داشت: در حال حاضر با توجه به افزایش تنوع آسیب‌های اجتماعی در جامعه و بالارفتن تعداد طلاق‌ها و تعداد زنان سرپرست خانوار تعداد افراد ورودی به سازمان بهزیستی اضافه شده است.

مسئول اشتغال سازمان بهزیستی استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه جامعه هدف سازمان بهزیستی ۳ گروه هستند گفت: گروه اول افراد دارای معلولیت جسمی، حرکتی و سالمندان هستند که سالانه ۱۰ تا ۱۵ درصد به ورودی معلولین اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: گروه دوم ورودی به سازمان گروه ناشی از آسیب‌های اجتماعی مانند زنان سرپرست خانوار، کودکان شیرخوار، زنان بدسرپرست، افراد در معرض آسیب و آسیب دیده و... هستند و گروه سوم نیز معتادین هستند که در حوزه پیشگیری از معلولیت و آسیب‌ها قرار دارند.

کد خبر: 52065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =