همایش هم اندیشی مدیر کل تامین اجتماعی کردستان با شرکای اجتماعی سازمان

به مناسبت گرامیداشت برنامه های هفته کارگر جلسه هم اندیشی تشکلات کارگری و کارفرمایی با حضور روساء و نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی، مدیران بیمه و درمان تامین اجتماعی و مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان استانی در محل سالن اجتماعات هتل ایرانگردی و جهانگردی سنندج برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی،  قریشی، مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان ضمن تبریک هفته کار و کارگر با اشاره به وظایف سازمان تامین اجتماعی در جهت حمایت و صیانت از نیروی کار گفت: فلسفه وجودی و راهبرد کلان سازمان تامین اجتماعی ارائه بهینه خدمات بیمه ای و درمانی  به اقشار گوناگون جامعه و بخصوص قشر کارگر در جهت عدالت و امنیت اجتماعی  می باشد.
قریشی با بیان اینکه رویکرد سازمان تامین اجتماعی تعامل سازنده با تشکل های اجتماعی و قرار گرفتن در کنار بیمه شدگان است، اظهار امیدواری نمود با افزایش تعامل دوسویه در این راستا گام های مثبت و مطلوبی برداشته شود و با نقش آفرینی شرکای اجتماعی سازمان در عرصه قانون گذاری، تصمیم گیری  و سیاست گذاریها و به کارگیری ظرفیت کنشگران، مشکلات به صورت مناسب تر و بهینه تر شناخته و رفع شوند و نتیجه این ارتباطات و تعاملات دوسویه افزایش ضریب پشتیبان و تقویت این صندوق به عنوان سرمایه بین النسلی باشد.
وی با بیان اینکه مدیریت کلان سازمان در تحلیل خود سه جانبه گرایی را مهمترین اولویت و سیاست خود می‌دانند، عنوان داشت: عنصر مهم در ایجاد و حفظ اعتماد در شرکای اجتماعی سازمان اقناع آنها از طریق پاسخگویی مطلوب به خواسته ها و نیازها و برگزاری همایشها و نشستهای مشترک و شناخت انتظارات و رفع آنان به بهترین شیوه ممکن است.
مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان به توسعه ارائه خدمات غیر حضوری به منظور تکریم مجموعه تحت پوشش در سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و اذعان داشت: اطلاع رسانی مستمر و جامع، به منظور شناساندن طرح و ترغیب بیمه شدگان به استفاده از سامانه خدمات غیرحضوری سازمان، لازمه موفقیت این طرح خواهد بود و با استفاده از این شرایط فراهم شده، کارفرمایان، بیمه‌شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی می‌توانند بدون خروج از منزل و محل کار، هم از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir و هم از طریق سامانه تلفنی ۱۴۲۰ تمام درخواست‌های خود را از تامین اجتماعی به ثبت برسانند و پیگیری کنند.

ابراهیمی رئیس کانون شوراهای اسلامی هماهنگی کار کردستان با تاکید بر افزایش تعاملات دوسویه، عملکرد تامین اجتماعی استان در خصوص برقراری جلسات تعاملی را قابل تحسین ذکر کرد و افزود: تامین منابع برای انجام تعهدات سازمان به جامعه هدف با مشارکت دولت، کارفرمایان و کارگران انجام می شود یقینا ایجاد تعاملات دوسویه و تسهیل در امورات ذینفعان سازمان باعث افزایش منابع سازمان شده و در تحقق اهداف و برنامه های سازمان تامین اجتماعی موثر می باشد.
وی با توجه به شرایط اقتصادی حاکم و بحرانی بودن برخی کارگاه‌ها خواستار همکاری کامل سازمان در چهارچوب ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی شد.
فاتحی رئیس انجمن های صنفی کانون کارفرمایان استان نیز توسعه تعامل با شرکای اجتماعی و برگزاری جلسات مشترک و هم اندیشی با آنان را یک ظرفیت مفید و اثر گذار دانست که می تواند در زمینه توسعه اقتصادی استان و ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر به بیمه شدگان سازمان را یاری نماید.
وی ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه مدیریت تامین اجتماعی استان به جهت تعامل بهینه و مطلوب با جامعه کارفرمایان، بر رعایت تکریم و هماهنگی هر چه بیشتر با کارفرمایان به عنوان تامین کنندگان اصلی منابع مالی سازمان در واحدهای تابعه تاکید نمود.
صفری دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر استان نیز از برگزاری جلسات هم اندیشی و تعامل دوسویه تشکلهای کارگری با تأمین اجتماعی استقبال کرد و این جلسات را به جهت دفاع از حقوق قانونی کارگران برای برخورداری از خدمات شایسته تر را مفید و موثر دانست و بر تقویت و افزایش بازرسی از کارگاههای مشمول قانون کار توسط تأمین اجتماعی برای صیانت از حقوق کارگران برای برخورداری از بیمه تأمین اجتماعی تأکید کرد و خواستار پیگیری برای جذب پزشک متخصص برای بیمارستان ها و مراکز درمانی در استان شد.
صدیقی رئیس انجمن کارگران و استادکاران صنعت ساختمان استان نیز مطالبی درخصوص وضعیت اقتصادی حال حاضر کشور ارایه نموده و به مشکلات معیشتی و درمانی کارگران اشاره کرد و گفت: انتظار داریم با ارتقاء امکانات درمانی، خدمات درمانی در شأن بیمه شدگان در بیمارستانها و درمانگاها انجام پذیرد و پیشنهاد نمود به جهت رفاه حال آنان شیفت کاری درمانگاه ها افزایش یابد.

کد خبر: 52135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =