می کوشیم تا چالش های پیش روی جامعه هدف را به حداقل برسانیم

به مناسبت هفته کار و کارگر مراسمی با حضور سرپرست مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان فارس، رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان، رییس اتحادیه زنان کارگر استان فارس و جمعی دیگر از مسئولان حوزه های تامین اجتماعی و فعالان کار و کارگری در باغ گلخون شیراز برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی،  در این مراسم دکتر جلال شجاعت سرپرست مدیریت درمان سازمان تأمین اجتماعی استان با پاسداشت همه تلاش ها و چالش هایی که مجموعه کادر درمان در دوران سخت و جانفرسای کرونا پشت سر گذاشتند اظهار داشت: کارکنان تامین اجتماعی در کشاکش بیماری کووید-۱۹ با سربلندی از دشواری های زیادی عبور کردند که در تاریخ ماندگار خواهد شد و به عنوان یک شهروند و یک عضو کوچک از خانواده بزرگ تامین اجتماعی تلاش های آنان را پاس می داریم.
دکتر شجاعت با بیان این که نیروی انسانی از ارکان اصلی هر دستگاه اجرایی است، خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان فارس همواره پاسخگوی انتقادات و پیشنهادات جامعه بزرگ تحت پوشش است و  بین مدیران و کارکنان این مجموعه تفاوتی وجود ندارد و همه ما می کوشیم تا در کنار یکدیگر چالش های پیش روی جامعه هدف را به حداقل برسانیم.
سرپرست مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان فارس در پایان افزود: ارتقا سطح کیفی و کمی خدمات در دستور کار اصلی این مجموعه قرار دارد و امیدواریم در پرتو الطاف پروردگار و تلاش های کارکنان تامین اجتماعی به این مقصود بزرگ دست یابیم.
دکتر جمشید مددی، ریاست بیمارستان تامین اجتماعی شهید بهشتی شیراز در این مراسم با تبریک فرارسیدن هفته کار و کارگر گفت: خدمت رسانی به ۲۵ هزار بیمار مبتلا به بیماری کووید-۱۹ که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار داشتند، برگ زرینی از افتخارات این مرکز درمانی در ایام کرونا است.
وی با بیان این که بیمارستان تامین اجتماعی شهید بهشتی تنها بیمارستان ملکی سازمان تامین اجتماعی در استان فارس و جنوب کشور است اظهار داشت: کلیه خدمات تخصصی و فوق تخصصی در این مرکز به صورت رایگان به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی ارایه می شود و تلاش می کنیم در راستای افزایش رضایتمندی جامعه هدف با افزایش کیفیت خدمات گام های موثری برداریم.
وی با تشریح برخی از خدماتی که در این مجموعه کلان درمانی به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی ارایه می شود اظهار داشت: ارایه خدمت در زمینه جراحی کلیه، ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب، زنان، داخلی و بخش های پاراکلینیک شامل اندوسکوپی، کلونوسکوپی، سیتی اسکن و سایر خدمات پزشکی در این مرکز به جامعه هدف ارایه می شود.
دکتر مددی با اشاره به پیشینه ای از بیمارستان شهید بهشتی خاطر نشان کرد: این مرکز درمانی در سال ۱۳۵۷ همزمان با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاسیس شد و از مجرب ترین کادر درمانی کشور برای ارایه خدمات به بیماران بهره می گیرد.
ریاست بیمارستان تامین اجتماعی شهید بهشتی شیراز با اشاره به برخی از خدماتی که در پیک های بیماری کووید۱۹ به مبتلایان ارایه شده اظهار داشت: این مرکز در ایام کرونا همزمان با سایر بیمارستان ها دانشگاهی و غیردانشگاهی کلیه خدمات تشخیصی و درمانی را به بیماران ارایه داد و به بیش از ۲۵ هزار از بیماران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی ارایه خدمت شد که از این تعداد ۸ هزار نفر در بخش های ویژه بستری بودند.
دکتر مددی اظهار داشت: بیمارستان تامین اجتماعی شهید بهشتی تنها مرکز درمانی در استان فارس بود که آزمایش های تشخصیص کرونا را در بیمارستان انجام می داد و این در حالی است که سایر بیمارستان ها از طریق ارجاع به آزمایشگاه ها روند درمانی را انجام می دادند.
مهرزاد مویدی، رئیس کانون هماهنگی شوراهای کار استان فارس گفت: ارج نهادن به زحمات قشر کارگری اقدام ارزنده ای است و امیدواریم الگویی برای سایر دستگاه ها و سازمان ها باشد. امروزه اقشار شریف کارگری بیش از همیشه نیازمند تدابیر حمایت و یاری رسانی هستند.
وی با اشاره به نقش ارزنده کارگران در پیشرفت و تعالی کشور گفت: یکی از راه های موثر برای مقابله و خنثی سازی آثار تحریم ها به اتخاذ راهکارهایی برای افزایش بهره وری باز می گردد و نقش ارزنده طبقه کارگر در این شرایط از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مویدی در ادامه گفت: در جامعه کارفرمایی و کارگری توجه کافی به چالش ها صورت نمی گیرد و نتیجه آن به کاهش بهره وری انجامیده است. به همین دلیل باید با تقویت زیرساخت ها، شرایط را برای بهره برداری حداکثری از ظرفیت ها و استعدادها بوجود آورد و با از میان برداشتن چالش هایی که گریبانگیر کارفرمایان و کارگران آست، آنها را به سوی افزایش بهره وری سوق داد.
رئیس کانون هماهنگی شوراهای کار استان فارس گفت: کارگران مهمان سفره های خود هستند و انتظار داریم که نمایندگان شریف فارس در مجلس شورای اسلامی راهکارهای اساسی و مدون برای کاهش مشکلات فعالان این عرصه ارایه دهند.
وی در ادامه گفت: هیچ کس از خارج مملکت دلسوز ما نیست و برای ما تصمیمات راهگشا نمی گیرد. به همین دلیل باید با تکیه بر ظرفیت های داخلی چشم به رشد و تعالی داشت و طبقه ارزشمند کارگری در این میان نقش اساسی و تاثیرگذاری دارند.
رئیس کانون هماهنگی شوراهای کار استان فارس در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: برای سالیان متوالی شعار حمایت و رونق تولید در بیانات رهبر فرزانه انقلاب جایگاه وِیژه ای داشته و این امر بیانگر دغدغه های رهبری پیرامون حمایت از تولید و ارج نهاد به تلاش های طبقه کارگری است. به همین دلیل باید شرایطی را مهیا کنیم تا کارفرمایان و کارگران به دور از حاشیه و تنش به تولید همت گمارند و در این مسیر آنها را یاری کنیم.
زهرا درویشی، رییس اتحادیه زنان کارگر استان فارس حمایت از طبقه مظلوم کارگری گفت: سازمان تامین اجتماعی مجموعه ای بین نسلی است که باید میراث دار ثروت برای آیندگان باشد.
وی خواستار همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی شد و اظهار داشت: در تمامی دنیا رسم بر این است که دولت ها به یاری صندوق های رفاه بیایند و مجموعه کارگری و کارفرمایی استان خواستار وصول بدهی هایی هستند که دولت های گذشته اهتمامی به پرداخت آنها نداشته اند.
رییس اتحادیه زنان کارگر استان فارس در ادامه همسان سازی حقوق را یکی از موارد مهم و اساسی در تامین اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: امروزه طبقه کارگری با مشکلات دوچندانی به ویژه در حوزه مسکن و معیشت روبرو هستند که باید تصمیمات جدی در این حوزه ها اتخاذ کرد.
درویشی در ادامه افزود: نقش زنان در جامعه امروز ما تاثیرگذار است و در بسیاری از زمینه ها مانند آموزش، اشتغال، پژوهش و اقتصاد خانواده دوشادوش مردان حرکت کرده و در فرزند آوری و تحکیم بنیان خانواده موثرترین نقش را برعهده دارند. به همین دلیل باید زمینه ای را فراهم کرد تا شایسته سالاری حکمفرما شده و از تبعیض جنسیتی دور شویم.
رییس اتحادیه زنان کارگر استان فارس در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: برای نیل به اقتصاد دانش بنیان باید به همه ظرفیت ها توجه کرد و در پرتو همه نیروهای کارآمد به رشد و تعالی رسید.
وی در پایان خاطر نشان کرد: افراد بازنشسته تامین اجتماعی شایسته معیشت مناسب و کیفیت زندگی مطلوب هستند و برای نیل به این هدف بزرگ به اقدامات بنیادین و تلاش های حداکثری نیازمندیم.

کد خبر: 52144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =