هشدار وزارت تعاون به خریداران مسکن اتحادیه تعاونی انبوه ساز و عمرانی

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هرگونه فعالیت و ثبت نام در حوزه مسکن، صرفا با داشتن مجوز از مراجع ذیصلاح و رعایت همه مفاد قانون پیش فروش ساختمان مصوب ۱۳۸۹.۱۰.۱۲ و آیین نامه اجرایی آن مصوب ۱۳۹۳.۰۳.۰۷ امکان پذیر خواهد بود، در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به رصد و بررسی وزارت متبوع ونیز مراجعات مردمی وگزارشات واصله به معاونت امور تعاون مشاهده شده است که برخی از تعاونیهای عمرانی- انبوه ساز و اتحادیه های عمرانی با ادعای داشتن مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت راه و شهرسازی و یا اعلام وابستگی به سایر نهادها دولتی وحکومتی، اقدام به پیش فروش واحدهای پروژه خود از طریق تبلیغات در محل پروژه، استفاده از تبلیغات افراد مشهور (سلبریتی ها)، سایت های فروش اینترنتی مانند سایت دیوار، فضای مجازی و روزنامه های کثیر الانتشار می نمایند.

درصورتی که هرگونه اقدام در زمینه ساخت و ساز و پیش فروش واحدهای مسکونی مستلزم رعایت قوانین و مقررات مربوطه از طریق:

۱) داشتن مجوز از وزارت راه وشهر سازی.

(۲ رعایت کلیه مفاد قانون پیش فروش مصوب ۱۳۸۹/۱۰/۱۲ و آئین نامه اجرایی ان مصوب ۱۳۹۳/۰۳/۰۷

 ۱-۲ اخذ مجوز فعالیت از وزارت راه وشهرسازی جهت انتشار آگهی پیش فروش ساختمان بر اساس ماده ۲۱ قانون پیش  فروش وماده ۱۹ آئین نامه اجرای این قانون.

  ۲-۲ رعایت تبصره ماده ۴ قانون پیش فروش ساختمان که اجازه پیش فروش واحدهای مذکور را منوط به حداقل ۳۰% پیشرفت در انجام در سرجمع تعهدات نموده است.

لذا با توجه به موارد صدالاشاره، هرگونه فعالیت و پیش فروش در حوزه مسکن، صرفاً با داشتن مجوز از مراجع ذیصلاح ورعایت کلیه مفاد قانون پیش فروش ساختمان مصوبه ۱۳۸۹/۱۰/۱۲ وآئین نامه اجرایی آن مصوب  ۱۳۹۳/۰۳/۰۷ امکان پذیر خواهد بود در غیر این صورت تخلف محسوب می گردد.
 

کد خبر: 52802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =