انتخاب استان یزد به عنوان پایلوت برای اجرای برنامه اضطراری اشتغال در مناطق آسیب دیده

در حوادث طبیعی به دلیل سرعت بالا در تخریب و آسیب رساندن به تمام بخشهای شهرها و جامعه، رسیدگی به کسب و کارهای آسیب دیده در اولویت های نخست قرار ندارد و دلیل آن نیز نبود فرصت کافی است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از  روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر خود به یزد با استاندار و برخی مسئولین استان دیدار و گفتگو کرد.
کریمی در این نشست ضمن گرامیداشت ایام سوگواری سالار شهیدان گفت: استان یزد همانند برخی از استانهای کشور از بارش های مونسون بی نصیب نمانده که نتیجه آن جاری شدن سیل و آسیب رسیدن به منازل مسکونی و تجاری زیادی در سطح استان بویژه شهر یزد شده است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوادث طبیعی به دلیل سرعت بالا در تخریب و آسیب رساندن به تمام بخشهای شهرها و جامعه، رسیدگی به کسب و کارهای آسیب دیده در اولویت های نخست قرار ندارد و دلیل آن نیز نبود فرصت کافی است.
وی ادامه داد: با توجه به ماموریت سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور استفاده از ظرفیت های موجود جهت رسیدگی به مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه، همکاران بنده طرح پیشنهادی با سه مرحله ترمیم، تسکین و نوسازی مشاغل را تهیه و برای اولین بار قرار است در استان یزد مورد اجرا قرار گیرد.
کریمی دلیل انتخاب یزد بعنوان پایلوت این طرح را شناسایی سریع کسب و کارهای آسیب دیده نسبت به استان های دیگر عنوان کرد.
وی پیگیری اجرای این طرح در تمامی مراحل را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: علاوه بر تشکیل یک کمیته استانی در خصوص اجرای این طرح، یک کمیته در سطح ملی نیز تشکیل می شود تا مراحل انجام طرح در بازه های زمانی مشخص پیگیری شود.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تاکید کرد: در صورت موفقیت آمیز بودن طرح مورد اشاره، هنگام وقوع حوادث در دیگر استانها نیز می توان از آن استفاده کرد.

کد خبر: 52803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =