برگزاری دومین نشست کمیته آموزش و پژوهش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه

دومین نشست کمیته آموزش و پژوهش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با حضور مختار احمدی مدیر کل و اساتید دانشگاهی عضو کمیته و دیگر اعضا در محل دفتر مدیر کل به منظور بررسی طرح های پژوهشی برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه مختار احمدی در این نشست با اشاره به چالش بسیار بزرگ اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان، اظهار نمود: باید در زمینه توانمندسازی نیروی کار، طرح های پزوهشی کاربردی و عملیاتی در دستور کار کمیته قرار گیرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان داشتن باور و انگیزه را از پیش نیازها و به بیانی از الزامات شروع هر کسب و کاری دانست و اضافه نمود: مشکل عمده اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی داشتن تفکر پشت میز نشینی و بعضاً نداشتن مهارت و تجربه در سطح جامعه است.

وی افزود: پیشنهاد تشکیل کمیته فرهنگ کار به منظور ارتقای فرهنگ عمومی کار به شورای اطلاع رسانی استان ارائه داده ایم که در صورت تصویب و تشکیل راهکارهای افزایش فرهنگ عمومی کار در استان بررسی خواهد شد.

مختار احمدی در ادامه با بیان اینکه نیازسنجی و تدوین اولویت‌های آموزشی و پژوهشی استان و هدایت فعالیت‌های تحقیقاتی به سمت دانش اجتماعی مد نظر وزارت متبوع از جمله مهمترین فعالیت‌های این کمیته است ادامه داد: امیدواریم در این مسیر با کاربردی کردن نتایج پژوهش‌ها، راهبردهای موثر در جهت حل مسائل و وظایف سازمانی وزارت ارائه شود.

در این نشست طرح پژوهشی آسیب شناسی دلایل بیکاری دانش آموختگان استان و ارائه راهکارها برای اشتغال پذیری آنان توسط دکتر محمد فر استاد دانشگاه رازی به عنوان مجری طرح مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.

تغییر در برنامه های کلان اشتغال، ایجاد گفتمان مشترک ذی نفعان برای رفع چالش بیکاری فارغ التحصیلان، تدوین برنامه جامع فرهنگ کار، بهره گیری از مدل های متفاوت برای اشتغال فارغ التحصیلان، ایجاد اختلال چرخه از تولید بحران بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی و تدوین برنامه جهت توسعه برنامه های کارآفرینی و کاستن از میل عمومی برای استخدام های دولتی از پیشنهادهای طرح پزوهشی بررسی شده بود که در جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر: 53002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =