افتتاح ۱۰ طرح تعاونی و اقتصادی استان در هفته دولت

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان از افتتاح و بهره برداری ۱۰ طرح تعاونی و اقتصادی استان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان علی جهانی هفته دولت را فرصتی برای بیان عملکرد و خدمات دولت به مردم عنوان کرد و اظهار داشت : در این هفته ۴ طرح تعاونی در بخش پوشاک، خدمات، داندانپزشکی و تولید ساعت دیواری با اشتغال ۲۳ نفر و سرمایه گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افتتاح و به بهره بردای می رسد.

وی توجه به مناطق روستایی  و توسعه آنها را ضروری عنوان کرد و گفت : از محل اعتبارات اشتغال روستایی تاکنون ۳۶۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان جهت کاهش نرخ بیکاری در این مناطق به ویژه جوانان تحصیلکرده و افزایش تولید به یک هزار و ۴۳۴ طرح اقتصادی توسط بانکهای عامل استان پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود : ۶ طرح اقتصادی در بخش کشاورزی و خدمات با کل سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان که مبلغ ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیلون تومان از این سرمایه گذاری تسهیلات ارزان قیمت از محل اعتبارات اشتغال روستایی پرداخت شده است با ایجاد  ۷۵ فرصت شغلی جدید در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

جهانی با تاکید بر ثبت اشتغال افراد توسط دستگاههای اجرایی استان در سامانه رصد اظهار کرد : در سالجاری با همکاری ۳۰ دستگاه اجرایی، نهاد و بنیادها ۸ هزار و ۲۵۲ فرصت شغلی جدید در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

وی در ادامه افزود : در طرح کاروزی بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی در واحدهای اقتصادی برای ۲۸ واحد پذیرنده تعداد ۲۰۸ فارغ التحصیل دانشگاهی بکارگیری و در بخش معافیت های بیمه ای ۱۱۳ کارفرما شامل مشوق های بیمه در استان شدند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به عملکرد پرداخت تسهیلات به طرحهای مشاغل خانگی و خرد اشاره کرد و گفت : در یک ساله دولت سیزدهم تاکنون به ۹۶۲ طرح مشتقل و پشیبان ۶۳ میلیارد و ۴۸۵ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده که با بهره برداری این مشاغل زمینه ایجاد ۲ هزار و ۸۹۹ فرصت شغلی در استان فراهم خواهد شد.

جهانی با بیان اینکه تمام تسهیلات تخصیص یافته به استان از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ توسط بانکهای عامل پرداخت شده است، اظهار داشت : این اداره کل به عنوان دبیرخانه رسته های مربوط به بهداشت، ورزش، فرهنگ و هنر و زنجیره ارزش انتخاب گردیده که با همکاری نهاد ها، دستگاههای اجرایی، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید استان بر اساس دستورالعمل های ابلاغی و پس از تایید توسط شورای برنامه ریزی تعداد ۵۵۴ طرح اقتصادی با ۱۵۰ میلیارد تومان با اشتغال و پیش بینی یک هزار فرصت شغلی به این دوبانک معرفی شدند که تاکنون مبلغ ۴۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و اشتغال ۱۸۷ نفر به ۸۰ طرح اقتصادی پرداخت شده است.

کد خبر: 53215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =