استفاده از ظرفیت گروه های مردمی به نفع اشتغال

جلسه مشاور و قائم مقام وزیر در امور اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با مدیران کاریابی ها و مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، دکتر خادمی مشاور و قائم مقام وزیر در امور اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با مدیران کاریابی ها و مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی گفت:در این طرح، گروه های مردمی، هیات ها و مساجد که علاقه مند به ایجاد اشتغال برای محله خود هستند می توانند مجوزهای اشتغال، کارآفرینی و تعاونی شدن را دریافت کنند.

وی گفت: چشم اندازی که ما برای مجموعه های مردمی و جهادی در نظر گرفته ایم این است که به یک کارآفرین اجتماعی تبدیل شوند که قطعا با توجه به تجارب خود در این حوزه نیز موفق خواهند شد.

خادمی در ادامه با بیان اینکه تدوین، اصلاح و بازنگری آیین نامه مراکز مشاوره اشتغال را در دستور کار داریم تا موضوع ارتقای بهره وری در شرح وظایف این مراکز قرار گیرد، افزود: اولین تصمیم گیری صورت گرفته در این زمینه این است که امکان دریافت مجوز کاریابی برای مراکز مشاوره شغلی وجود دارد و امکان اخذ مجوز مجازی نیز برای آنها فراهم شده است.

وی گفت: سه طرح ملی را در این مدت کوتاه در راستای حمایت از مراکز مشاوره شغلی اجرا کرده ایم که یکی از آنها بهره گیری از ظرفیت آنها در بحث نظارت میدانی برای راستی آزمایی اشتغال است.

خادمی افزود: در این طرح با بهره گیری از ظرفیت مراکز مشاوره شغلی، تمامی کدهای ملی که در سامانه رصد به عنوان شاغل جدید تعریف می شوند از طریق کاریابی ها و نرم افزار مربوط نظارت می شوند.

وی اضافه کرد: امسال شرایط و زیرساخت ها را ایجاد کرده ایم و مراکز مشاوره شغلی در استان ها طرف قرارداد صندوق کارآفرینی امید می شوند و برای نظارت میدانی بر اشتغال های ایجاد شده اقدام می کنند.

خادمی اضافه کرد: امسال در کل کشور باید ۲ و نیم میلیون نظارت میدانی انجام شود که با بهره گیری از ظرفیت این مراکز عملیاتی خواهد شد.

کد خبر: 53220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =