تفاهم‌نامه و طرح‌هایی برای خانه‌دارشدن مددجویان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی اخیرا اعلام کرد که برای خانواده‌های دارای دو عضو معلول و بیشتر در مسکن شهری ۲۰۰ میلیون و برای مسکن روستایی ۱۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی بهزیستی اختصاص پیدا می کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، علی‌محمد قادری همچنین از حذف سهم آورده‌ مددجویان در نهضت ملی مسکن خبر داده و  گفته بود که بهره‌ تسهیلات بانکی موضوع این بخش، برای مددجویان بهزیستی از ۱۸ درصد به ۵ درصد تبدیل می‌شود که اقدام بسیار خوبی برای خانه‌دار شدن عزیزان مددجو در طرح نهضت ملی مسکن است.
طرح مسکن خانوارهای دارای دو معلول
بنا به اعلام سازمان بهزیستی کشور، در فاز اول طرح مسکن خانوارهای دارای دو معلول احداث۱۴هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در دستور کار قرار دارد که عملیات بخش قابل توجهی از این تعداد به اتمام رسیده است. همچنین نزدیک به دو هزار واحد مسکونی در مراحل مختلف ساخت قرار دارند که با همکاری بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، انجمن خیرین و وزارت راه و شهرسازی با سازمان بهزیستی، انجام شده است. همچنین در اواخر سال گذشته تفاهم نامه‌ای بین سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان به منظور احداث ۴ هزار واحد مسکونی جدید امضا شده و قرار بود که از مرداد ماه سال جاری عملیات اجرایی و پرداخت‌های بلاعوض از سوی بنیاد مستضعفان آغاز شود.
گفتنی است سهم بنیاد مستضعفان در حوزه‌های روستایی یکصد میلیون‌تومان و در حوزه‌های شهری یکصدو پنجاه میلیون تومان و سهم سازمان بهزیستی نیز در این دو حوزه پنجاه میلیون تومان است.
تفاهم‌نامه‌هایی در جهت خانه‌دارشدن مددجویان بهزیستی 
معاونت مشارکت های مردمی بهزیستی شهر تهران در گفت وگو با آتیه‌آنلاین در تشریح برنامه های سازمان بهزیستی در جهت خانه‌دار شدن افراد فاقد مسکن اعلام کرد: بر اساس تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان کمک هزینه تامین مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای خانوار دو عضو معلول به بالا پرداخت می شود.  
میترا گلستانی افزود: همچنین کمک هزینه تامین مسکن به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای خانوار عادی تحت پوشش سازمان نیز از سوی سازمان پرداخت می‌شود.  
وی امضای تفاهم نامه با قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه را یکی از اقدامات مهم در جهت تامین کمک هزینه مسکن ایتام خواند و افزود: امضای تفاهم‌نامه با قرارگاه خانم الاانبیاء(ص) نیز در جهت محرومیت‌زدایی و تامین مسکن افراد تحت پوشش موثر است.   
گلستانی با تاکید بر اینکه تامین مسکن خانوارهای دارای دو عضو معلول به بالا در اولویت است، عنوان کرد: متولی ساخت و تحویل واحدهای مسکن در قالب مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی است و امیدواریم که هموارسازی بستر ساخت و تحویل مسکن با سرعت و رشد بیشتری ادامه پیدا کندکه افراد تحت‌پوشش دارای شرایط با سرعت بیشتری از ثمرات به بارنشینی این طرح  بهره‌مند شوند.
کد خبر: 53328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =