۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم با بیان این که امسال ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان این استان اختصاص یافت، گفت: دستگاه‌های متولی شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها، موسسات عالی و پارک علم فناوری برای ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از تسهیلات در افزایش تولید و بهره‌وری اقدام کنند

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از ایرنا، مهدی فراهانی با گرامیداشت هفته دولت، افزود: طرح‌های ۴ شرکت دانش‌بنیان ارائه و ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت‌شده است.

وی اضافه کرد: از طرفی ۴ طرح دیگر به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در آستانه پرداخت است و تا پایان شهریور به آن تسهیلات تعلق می‌گیرد.

وی گفت: با استقرار دولت سیزدهم با توجه به منویات رهبری در شعار سال، اعتبارات و تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ ابلاغ شد.

فراهانی اضافه کرد: پرداخت این اعتبارات در گذشته ۳۷۷ میلیارد تومان در استان قم با ۱۷۷ طرح بوده، درصورتی‌که تا این لحظه با اعتبار استان یک هزار میلیارد تومان از این محل ۵۵۷ طرح به میزان ۵۳۰ میلیارد تومان پرداخت ‌شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲۷۷ طرح با ۲۸۰ میلیارد تومان در آستانه پرداخت است که تا پایان شهریور اعتبارات در قالب بنگاه‌های تولیدی و مشاغل خانگی و دانش‌بنیان و پروژه‌های پیشران تعلق می‌گیرد.

وی گفت: با توجه به این‌که در سال ۱۴۰۱ اعتبار استان به مبلغ ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد، همه بنگاه‌های تولیدی و صنعتی و اصناف می‌توانند جهت دریافت تسهیلات به اداره‌های متولی با سود مناسب در جهت افزایش اشتغال‌زایی و تولید مراجعه کنند، در این میان ۲۲۰ میلیارد تومان از تسهیلات مختص شرکت‌های دانش‌بنیان است.

فراهانی با اشاره به دستاوردهای دولت تصریح کرد: از پایان دولت قبل ۲۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قم ثبت‌ شده، اما در سال جاری ۶۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قم صورت گرفت است که نسبت به مدت مشابه سه برابر شده است، البته مطلوب ما نیست دنبال سرمایه‌گذاری‌های بزرگی هستیم.

تهیه اطلس جامع سرمایه‌گذاری در قم

وی با بیان این‌که استان قم به دلیل قرار گرفتن در راه مواصلاتی ۱۷ استان از نظر سرمایه‌گذاری استان بکر و ویژه‌ای محسوب می‌شود، ابراز کرد: متاسفانه در سال های گذشته فاقد اطلس سرمایه‌گذاری بوده‌ایم و اولین دستاورد دولت جدید عقد قرارداد با شرکت دانش‌بنیان جهت تهیه اطلس جامعه سرمایه‌گذاری در قم است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی قم ادامه داد: این تفاهم‌نامه منعقدشده و به‌زودی نهایی می‌شود که فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قالب این اطلس به روز می‌شود و بسته‌های فرصت‌ها را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهیم تا سرمایه‌گذاری تحقق یابد.

فراهانی گفت: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری جهت ارائه بسته‌های تشویقی و پیگیری برای رفع بروکراسی‌ها پیش‌بینی و ساختمان آنجا جانمایی شده که با راه‌اندازی آن خدمات به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی توسعه می‌یابد.

برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اختیارات خوبی به استان‌ها تنفیذ شده است

وی بیان کرد: برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اختیارات خوبی به استان‌ها تنفیذ شده است که برکات زیادی دارد، در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران بسته‌های تشویقی و مشاوره ارائه می‌شود، از طرفی برای سرمایه‌گذاران داخلی نیز ابتکار اهلیت سنجی و اعتبار سنجی در نظر گرفته‌شده تا پروژه‌ها با دریافت زمین دولتی رها نشود.

وی در ادامه پیرامون سامانه سوت زنی املاک دولتی نیز بیان کرد: بسیاری از این املاک دولتی مغفول مانده بود و در سامانه شفاف‌سازی اموال دولت ثبت‌ نشده است؛ شهروندان اگر اطلاعی از زمین دولتی بلااستفاده دولتی دارند، می‌توانند به نام خودشان با دریافت کد رهگیری در سامانه ثبت کنند که پس از بررسی‌های لازم و تایید تا سقف ۵۰ میلیون تومان از پاداش برخوردار می‌شوند.

فراهانی با تاکید بر اینکه با همراهی‌های صورت گرفته ۱۰۷۲ از ملک‌های دولتی را تغییر اسناد داده‌ایم و برای آن شفافیت ایجاد شده است، تصریح کرد: از طرفی در استان قم ۱۶ ملک مازاد را شناسایی کردیم که حدود ۸ ملک مجوز فروش دارد و مردم می‌توانند در مزایده شرکت کنند و ملک‌ها مصادره‌ای نیست، بلکه دولتی بوده و منابع این املاک به استان برمی گردد.

عمده مشکلات مردم قم در بحث مالیاتی حل‌ شده است

وی گفت: با توجه به سفر دولت به قم عمده مشکلات مردم در بحث مالیاتی حل‌شده است و در بحث‌های بانکی واگذاری وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان در شرایط بهتری دنبال می‌شود.

وی با بیان این‌که با توجه به استقرار دولت همدلی خوبی بین مدیران شکل‌گرفته است، افزود: دستگاه‌های تابع وزارت اقتصاد شامل اداره کل مالیاتی، اداره کل گمرک، بورس، بانک‌های دولتی، بیمه‌های دولتی، اموال تملیکی و منطقه ویژه سلفچگان است و شهروندان در مطالبه گری می‌توانند اگر با مشکلی مواجه شدند از طریق شماره تماس ۳۲۱۲۱۲۱۱ آن را با ما در میان بگذارند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی قم گفت: با توجه به اینکه نظارت چندانی بر بانک‌های خصوصی انجام نمی‌شد، در سفر اخیر وزیر درخواست کردیم نماینده‌ای در مقام عالی وزارت از بانک مرکزی برای نظارت مستقر شود.

کد خبر: 53384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =