مبلغ هنگفت جریمه دیرکرد پرداخت بیمه کارگران

شهردار باشت گفت: بدهی های شهرداری این شهرستان در بخش های مختلف بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال می باشد که برای حل مشکل عدیده این شهر نیازمند کمک دولت است.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از ایرنا، سید رضا حسینی افزود: از این میزان بدهی نزدیک به ۷۰ میلیارد ریال مربوط به تامین اجتماعی است.

وی بیان کرد: این میزان بدهی بابت حق بیمه و جریمه دیرکرد پرداخت بیمه کارگران و پرسنل به سازمان تامین اجتماعی است.

حسینی با بیان اینکه  میزان مطالبات مردمی و پیمانکاران از شهرداری  باشت بیش از  ۱۰۰ میلیارد ریال است گفت: بخشی دیگر از بدهکاری ها مربوط به هزینه تعمیر ماشین آلات و حقوق کارگران شهرداری  است.

شهردار باشت گفت: حقوق هفت ماه کارکنان شهرداری باشت به روز نشده است و این افراد حقوق عقب افتاده دارند.

وی با اشاره به کاهش درآمد شهرداری باشت و کاهش رقم  ارزش افزوده پرداختی به این شهرداری گفت: کاهش درآمدهای شهرداری باشت در حالی است که حقوق، بیمه و مزایای کارگران و سایر هزینه های شهرداری باشت ماهانه حدود ۱۰ میلیارد ریال است.

حسینی تصریح کرد: درآمد ناشی از عوارض بر ساخت و سازها یکی از مهمترین درآمدهای پایداری شهرداری‌ها محسوب می شود که هم اکنون به دلیل مشکلات اقتصادی ، تولید و ساخت و ساز مسکن به کندی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه شهرداری باشت هم اکنون ماشین آلات سنگین از جمله لودر، گریدر و غلتک برای خدمت رسانی به مردم باشت ندارد گفت: شهرداری باشت برای تعمیر ماشین آلات سنگین خود نیاز به اعتبارات دارد.

شهردار باشت افزود: هم اکنون ساخت سالن  چند منظوره مدیریت بحران باشت  در زمینی به مساحت ۹۰۰ متر مربع و با اعتباری بیش از  ۱۵۰ میلیارد ریال در دست ساخت است .

حسینی ، تسهیل در عملیات امداد و نجات، سرعت عمل در پاسخگویی به نیازها در شرایط بحرانی، افزایش بهره وری در استفاده از امکانات و ایجاد نظم در امر ساماندهی حوادث را از جمله اهداف ساخت سالن  چند منظوره مدیریت بحران  باشت عنوان کرد.

وی گفت: با راه‌اندازی این سالن تمهیدات لازم به منظور ارائه خدمات مناسب به شهروندان در شرایط خاص اندیشیده خواهد شد.

کد خبر: 53514

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =