بیمه درمانی نیاز اساسی افراد کم‌برخوردار

ساکنان محلات و مناطق فقیر و کم‌برخوردار به جهت سطح درآمدی پایین و حادثه‌خیز و آسیب‌پذیری بالای این مناطق بیش از دیگر افراد و طبقات جامعه به پوشش بیمه‌اجتماعی و درمانی نیاز دارند. برقراری بیمه اجتماعی و درمانی برای این افراد نه تنها به ارتقاء سطح و میزان پیشگیری و درمان این افراد کمک می کند بلکه به موازی آن از هزینه‌های تحمیل شده به نظام سلامت و کشور در نبود پوشش بیمه‌ای می کاهد.  

به گزارش آتیه‌آنلاین،  فرنگیس عبدی‌زاده ۵۳ ساله، نظافت‌چی مجتمع‌های مسکونی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین از سختی‌کارش که می‌پرسم، ابروهایش را درهم می‌کشد و با لبخندی تلخ جواب می‌دهد: ریه که ندارم شوینده‌ها نفسم را خراب کرده‌اند، بلافاصله آستین دست راست مانتویش را بالا می‌کشدو بخیه‌های از آرنج تا زیر بغلش را نشان می‌دهد و می‌گوید: تصادف کردم و همه‌اش پلاتین است و بعد از آن پایی که پلاتین دارد را هم نشان می دهد، من و پسرم پوکی استخوان داریم الان پسرم هم پایش پلاتینی است، با ضربه خیلی کوچک استخوانهامان می‌شکند. پسرم خیلی اذیت می‌شود سال گذشته باید عمل می‌شد و پلاتینش را درمی‌آوردیم اما در نبود بیمه، پولی برای درمان نمی ماند.
بیمه نیستم 
فرنگیس در جواب اینکه بیمه دارد یا نه، می‌گوید: بیمه نیستم اما تحت‌پوشش‌کمیته امداد هستیم تا قبل از عید نفری ۱۸۰ هزار تومان می‌داد و سال گذشته ۵۰۰ هزارتومان هم عیدی گرفتیم یارانه‌مان را هم از کمیته امداد می‌گیریم نفری ۹۰ هزار تومان. خیریه ای هم ماهی یکبار کمی ارزاق می‌دهد.
او پرغصه ادامه می‌دهد: برای اجاره یک خانه کوچک قدیمی در محله شوش ماهی۲ ونیم میلیون می‌دهم به خدا قسم تا حالا چند بار تصمیم گرفتم بروم پارک زندگی‌کنم و فقط فکر اینکه بچه هایم گناه دارند پشیمان شده‌ام.
بیمه‌نشده‌ای در تهران وجود ندارد
اخیرا سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران بااشاره به شناسایی ۲۵۹ منطقه کم برخوردار در پایتخت، ‌گفت: در تهران ۲۵۹ منطقه کم برخوردار شناسایی شده است و طرح بیمه رایگان سه دهک مناطق کم برخوردار نیز از منطقه شوش و هرندی آغاز شد که با این طرح هم ۱۷۶ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. الان دیگر نباید هیچ فردی در تهران باشد که بیمه نداشته باشد.
علیرضا نمازی ادامه داد: دهک ۴ درآمدی ۱۰ درصد، ‌ دهک ۵ و ۶ درآمدی ۲۵ درصد، دهک ۷ و ۸ درآمدی ۵۰ درصد و دهک ۹ و ۱۰ هم می‌بایست ۱۰۰ درصد سهم بیمه را پرداخت کنند.
وی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که بیمه‌نامه تمام این افرادی که بیمه رایگان شده‌اند تا تیرماه ۱۴۰۲ به شکل خودکار تمدید شده است و اگر فردی باقی مانده باشد باید مراجعه کند تا تحت ارزیابی وسع قرار گیرد.
اقدام ارزشمند «بیمه سلامت» در حمایت از افرادکم برخوردار 
تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بیمه سلامت و وزارت کشور در راستای بیمه‌کردن ساکنین محلات کم برخوردار و حاشه شهرها امضا شد و به دنبال این تفاهم‌نامه این مهم در استان‌های کشور اجرایی شد.  در ابتدای اجرای این طرح، سازمان بیمه سلامت بدون مراجعه افراد، اطلاعات ۵.۵ میلیون نفر را از وزارت رفاه گرفت و بلافاصله این افراد را تحت پوشش بیمه قرار داد و از طریق پیامکی به افراد اطلاع‌رسانی صورت گرفت. در مجموع افرادی که در پروسه ارزیابی وسع قرار می‌گیرند، می‌توانند به مدت سه ماه بیمه رایگان شوند تا پاسخ ارزیابی وسع دریافت شود.
کد خبر: 53742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =