صندوق شغلی معلولان در انتظار بررسی اصلاحات اساسنامه

تشکیل «صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی معلولان» براساس ماده ۱۰ قانون حمایت از حقوق معلولان در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ تصویب و ابلاغ شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، اظهارات مصطفی سراج، رییس هیات مدیره صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت، نشان می‌دهد که هیات وزیران در نهم مهر سال ۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اساسنامه صندوق را در ۱۷ ماده و ۷ تبصره به تصویب رساند و در۲۹ دی همان‌سال نیز توسط شورای نگهبان موردتایید قرار داد.
علی‌همت محمودنژاد، عضو هیات امنای صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت اخیرا در گفت‌وگو با ایسنا گفته بود: « اساسنامه اولیه صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی تصویب شده، اما زمانی‌که دولت سیزدهم خواست به این صندوق بودجه بدهد، گفتند اساسنامه دارای مشکل است. با وجود این که هستم اما از قدرت لازم برای اجرای کار برخوردار نیستم و فقط وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی دارای اختیارات کافی هستند.»
محمودنژاد بااشاره به تبصره ماده ۱۰ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، گفت: «مطابق با قانون باید صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی تشکیل شود اما با گذشت بیش از دو سال از تشکیل اولین جلسه هیات امنای این صندوق، هنوز یک ریال از طریق این صندوق به افراد دارای معلولیت پرداخت نشده و عدم اصلاح اساسنامه صندوق، تنها علت دولت برای عدم تزریق بودجه جهت ایجاد اشتغال و کارآفرینی افراد دارای معلولیت است.»
تعلیق در بررسی اصلاحات اساسنامه 
رضا دهقان، مدیرعامل و عضو هیات مدیره صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت امروز-۲۲ شهریور-  در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین بیان کرد: هنوز در انتظار اصلاحات اساسنامه صندوق در کمیته تخصصی کمیسیون دولت هستیم. انشاا... این اتفاق تا پایان شهریور نهایی و محقق شود.
دهقان تاکید کرد: تلاش سازمان بهزیستی بر این بوده و هست که در راه‌اندازی صندوق شتاب‌زده عمل نشود که فرآیندهای اجرایی پرداخت تسهیلات در آینده به درستی و در نهایت دقت انجام شود.
وی عنوان‌کرد: خشت اول صندوق که درست گذاشته شود می‌توانیم در آینده به موازی بهره‌گیری از ظرفیت قانونی صندوق با اثربخشی و کارایی بیشتری در خدمت مددجویان تحت‌پوشش باشیم.
دهقان در خصوص رویکرد بهزیستی کشور در راه‌اندازی صندوق گفت: رویکرد مجموعه سازمان در راه‌اندازی صندوق این است که علاوه بر برداشتن باری از مشکلات افراد دارای معلولیت در حوزه اشتغال، خدمات باکیفیت را به صورت غیرحضوری و آنلاین ارائه کند.
عضو هیات مدیره صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت افزود: تلاش داریم تمام خدمات صندوق با اولویت خدمات مبتنی بر وب و الکترونیک بدون نیاز به حضور فیزیکی ارائه شود و در صورت ضرورت مراجعه حضوری، امکان ارائه خدمات متناسب با شرایط جسمانی عزیزان دارای معلولیت فراهم شود.
کد خبر: 53772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =