بانک رفاه کارگران متعلق به جامعه کار و تولید است

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با تاکید بر اینکه بانک رفاه کارگران متعلق به جامعه کار و تولید است، گفت: جذب گردش مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی جامعه کارگری و کارفرمایی یکی از اهداف ابتدایی تشکیل بانک رفاه کارگران بود.

علی اصلانی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار داشت: هدف جذب گردش مالی فعالان حوزه کار و تولید به این معنی که گردش مالی ناشی از فعالیت‌های حوزه تولید و سود حاصل از سرمایه‌پذیری بانک رفاه کارگران نهایتاً شامل حال نیروی کار و فعالان حوزه بخش‌های تولیدی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به فعالیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی(شستا) در راستای تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز این سازمان در راستای زمینه‌سازی جهت ارائه خدمات گسترده بیمه‌ای، بازنشستگی و درمانی، بانک رفاه کارگران نیز در شرایط خاص، امکان حل مشکل و تأمین بخشی از منابع سازمان تأمین اجتماعی را خواهد داشت.

این فعال حوزه کار افزود: در طول دهه‌های گذشته البته شرکت‌های شستا و بانک رفاه کارگران به صورت کامل جهت تأمین منابع سازمانی و  حمایت از حقوق بیمه‌شدگان، بازنشستگان و جامعه کار و تولید تعامل لازم را با تأمین اجتماعی داشته‌اند که در سالهای اخیر این حمایت مشهود بسیار بوده است.

وی همچنین اضافه کرد: در همین راستا با اقدامات اثربخش در حوزه بازپرداخت بدهی‌های نظام بانکی در طول یک‌سال اخیر، سازمان تأمین اجتماعی موفق به بازپرداخت ۸۸هزار میلیارد تومان و تسویه بدهی به نظام بانکی شد که بخش عمده آن مربوط به بانک رفاه کارگران است.

این کارشناس کارگری همچنین در ادامه عنوان کرد: انتظار جامعه کارگری از دولت این است که به دلیل تعلق بانک رفاه کارگران به جامعه کار و تولید، عرضه سهام این بانک در بورس انجام نشود و در این خصوص به سهام ۹۸ درصدی کارگر و کارفرما از این بانک توجه داشته باشند.

اصلانی بیان کرد: رقم بیش از ۵۰۰هزار میلیارد تومانی انباشته شده از عملکرد دولت‌های گذشته به عنوان مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از نهاد دولت وجود دارد که نسبت به هزینه‌های سازمان و دولت در واقع عدد بسیار بزرگی بوده که عدم بازپرداخت آن در طول سنوات گذشته مشکلاتی را برای سازمان تأمین اجتماعی موجب شده است.

این فعال تشکلات حوزه کار گفت: با توجه به نهاد عمومی غیردولتی بودن سازمان تأمین اجتماعی و سهام در اختیار بانک رفاه کارگران توسط جامعه کارگری و البته با درنظر گرفتن حق‌الناس بودن منابع این سازمان و بانک رفاه کارگران، عملاً ارائه سهام این بانک در بورس دارای اشکال است.

وی تصریح کرد: با توجه به ارتباط شفاف و اثربخش سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران در صورت ارائه غیرقانونی سهام این بانک در بورس، اختلال در عملکرد سازمان تأمین اجتماعی را نیز شاهد خواهیم بود که آسیب آن به جامعه بزرگ ۴۵ میلیونی بیمه‌شدگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی می‌رسد.

وی با بیان اینکه امیدواریم بررسی ارائه سهام بانک رفاه در بورس مورد توجه و تجدیدنظر قرار گرفته و شاهد این حرکت نامتعارف نباشیم، افزود: این مسئله در واقع به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه کارگران، بازنشستگان، مستمری‌بگیران و خانواده بزرگ سازمان تأمین اجتماعی مطرح است.

اصلانی اضافه کرد: در واقع بیش از چهار میلیون نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی، کارفرمایان و کارگران سهامداران و صاحبان اصلی بانک رفاه کارگران محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه جامعه کارگری در طول بیش از چهار دهه حیات انقلاب اسلامی همواره پشتیبان و حافظ این نظام مقدس بوده‌اند، اظهار کرد: در شرایط خاص اما انتظار تحقق حقوق قانونی و اجرای پیگیریهای صنفی حوزه کار و تولید توسط شرکای اجتماعی حوزه کار و تولید وجود دارد.

یکی از اقدامات بسیار عالی در حوزه کار وتولید در دوره تصدی دولت سیزدهم راه اندازی مجدد برخی از کارخانه های تعطیل شده در دوره های گذشته و بازگرداندن کارگران و اشتغال مجدد آنها بوده است که این اقدامات در واقع انتظار اجرای قانون و تعهد به داشته های کارگران را از دولت بیشتر کرده است

کد خبر: 53813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =