ایجاد 33هزار فرصت شغلی توسط تعاونی ها در استان یزد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به رشــد کمی و کیفی تعاونیها در اســتان یزد گفت: در ماه های نخســت امسال ۳۷ تعاونی جدید در ســامانه هوشمند بخش تعاون کار و رفاه اجتماعی ثبت شده است که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روزنامه کار و کارگر، محمدرضا فالحتی با اشــاره به دســتاورد یزد پایتخت تعاونیهای کشــور اظهار داشت: تبدیل شدن یزد به عنوان بهشت تعاونیها به دنبال فرهنگ اجتماعی و اعتقاد مردم به کار گروهی بوده اســت به همین دلیل تعاونی ها در یزد موفق عمل کردند و در حوزه خدماتی و تولیدی توانســتند اســتان یزد را در کشور و در سطح بین المللی پر آوازه کنند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان به اینکه تعاونی ها در استان یزد 33 هزار فرصت شــغلی ایجاد کردند گفت: ســه هزار و 205 شرکت تعاونی در یزد فعال هستند.

فالحتی افزود: شــش هزار و 440 تعاونی در اســتان یزد ثبت شدند و 67 هزار و 156 نفر با ســرمایهای بالغ بر 14 هزار میلیارد ریال در تعاونی های اســتان عضویت دارند.

فالحتی افزود: در ســالهای اخیر سیاست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بر این مبنا نبوده است که توسعه کمی تعاونیها را داشته باشد بلکه سیاست ما بیشتر به ســمتی بوده اســت که تعاونی هایی شکل بگیرد که به معنای واقعی کلمه افراد آن به کار جمعی و کارگروهی به معنای واقعی خود به بحث تعاون اعتقاد داشته باشند.

وی بــا بیان اینکه بخش تعاونی با تعاون دو معقوله متفاوت اســت گفت: ما باید از تعاون به تعاونی برســیم و سیاست وزارت در خصوص بحث توسعه کیفی به همین موضوع برمی گردد. برای رسیدن از تعاون به تعاونی اعتقاد به کار جمعی، کار گروهی و روحیه های خاص الزم است، تا اگر یک تعاونی شکل گرفت افراد آن بتوانند موفق عمــل کند.

مدیرکل تعــاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اهمیت آموزش قوانین و مقررات مربوط بــه بخش تعاون، بخش مالیات و موارد متعدد دیگر جهت کمک به ارتقا بخش تعاون تصریح کرد: سیاست وزارتخانه در سطح کالن ارتفاع بحث کیفی مجموعه ها بوده است و بحث کمی مطرح نبوده است و هدف این بوده است که آن تعداد تعاونی که تشــکیل شده نسبت به قبل موفق تر باشد.

فالحتی با اشاره به اینکه ما در سال های اخیر رشد کمی تعاونی نیز داشتیم گفت: در چند ماهه نخست امسال 37 تعاونی جدید در ســامانه هوشــمند بخش تعاون کار و رفاه اجتماعی ثبت شده اســت که نسبت به سال 1400 رشــد قابل توجهی را نشان میدهد.

وی خاطرنشان کرد: این دســتاورد دلیل خاص خــود را دارد، چراکه دولت مردمی اعتقاد خاص و ویژهای به توسعه بخش تعاون داشته و راه اندازی تعاونی ها در بخش زنان، جوانان و تعاونی های دانش بنیان را در دســتور کار قرار داده است و این مسائل دنبال می شود لذا باید برنامه ریزی برای شکل گیری این چنین تعاونی هایی انجام شود.

کد خبر: 54120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =