محقق شدن احکام سند بخش تعاون

مدیرکل دفترتعاونی های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از برنامه های دولت سیزدهم بحث محقق شدن احکام سند بخش تعاون است تا تعاونی ها بتوانند سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد کشور ایفا کند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، تعاون جزو سیاست گذاری اصل ۴۴ قانون اساسی است و بر اساس برنامه پنجم توسعه قرار بود سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد کشور ایفا کند.

جعفر امیرآبادی زاده روز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق برنامه ریزی که انجام شده قرار است در یک چشم انداز ۲۰ ساله با اجرای تمام احکام سند بخش تعاون بتوانیم به سهم ۲۵ که جزو سیاست های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وی‌ژه در حوزه معاونت تعاون است، برسیم.

وی افزود: امید است با همراهی خوب دستگاه های اجرایی و زارت خانه این مهم محقق شود.

مدیرکل دفترتعاونی های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اتفاقات خیلی خوبی در سطح کشور و وزارت خانه در حال سیاست گذاری و برنامه ریزی است.

امیرآبادی زاده عنوان کرد: یکی از رخدادهای مهم و خوب این بود که در هفته تعاون امسال جلسه ای با حضور ریاست جمهوری برگزار شد.

وی ابراز داشت: در این نشست، بحث سند توسعه بخش تعاون که چند دهه ای مغفول مانده بود و به آن رسیدگی نمی شد، مطرح شد.

مدیرکل دفترتعاونی های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ریاست جمهوری دستور اکید صادر کرد که بر اساس زمان بندی مشخص ۲ ماهه توسط دستگاه های مجری و اجرایی که در سند توسعه ذینع هستند بتوانند بازنگری در احکام داشته باشند.

امیرآبادی زاده تصریح کرد: اصلاح ماده ۵ قانون تشکیل تعاونی توسعه عمران یکی از معضلاتی بود که تعاونی ها در کشور با آن مواجه بودند.

وی ادامه داد: در خصوص واگذاری طرح ها و پروژه های به این تعاونی ها مشکل وجود داشت و می بایست در کمیسیون های دولت این موضوع بررسی می شد.

مدیرکل دفترتعاونی های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: کمیسیون های دولت و کمیسیون اجتماعی مجلس از موضوع تسریع در واگذاری این طرح ها حمایت کردند.

امیرآبادی زاده عنوان کرد: قرار شد این اصلاح قانون صورت گیرد و طرح های واگذاری در قالب کمیسیون های استانی تصمیم گیری و واگذار شوند.

وی اضافه کرد: قول داده شده تا اواخر آبان ماه این موضوع در صحن علنی مجلس مطرح و تصویب شود.

مدیرکل دفترتعاونی های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از ماموریت های ما در سفرهای استانی بررسی و بازدید از طرح های نیمه تمام بخش تعاون است که تعدادی از آن ها به دلیل نداشتن سرمایه نیمه تمام مانده اند.

وی تصریح کرد: برخی هم به دلیل موانعی در سطح استانی و ملی با مشکلاتی روبرو بوده اند که در این سفرها احصا می شوند.

امیرآبادی زاده ادامه داد: برای این طرح ها برنامه ریزی مشخصی صورت خواهد گرفت تا در زمان مشخصی به سرانجام برسند.

کد خبر: 54343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =