کاهش ۱۴ درصدی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در ۶ ماهه اول سال جاری

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی خراسان رضوی  از کاهش ۱۴ درصدی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت : علت کاهش مقرری بگیران بهبود فضای کسب وکار در حوزه خدمات در سال جاری است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراســان رضوی، محمد امین بابایی با بیان این خبر افزود: در شش ماهه ابتدایی سال جاری براساس اطلاعات بیمه ای تعداد ۱۳۳۳۷ نفر از مزایای مقرری بیمه بیکاری بهره مند شده اند. بابایی با اشاره به اینکه مطابق ماده ۲ قانون بیمه بیکاری افراد در صورتی که غیر ارادی بیکار شوند می تواند مطابق مفاد تفاهم نامه مشترک از مزیای بیمه بیکاری استفاده نمایند علت کاهش مقرری بگیران را بهبود فضای کسب وکار در حوزه خدمات در سال جاری عنوان کرد.

وی در ادامه افزود : بیمه بیکاری از قانونهای حمایتی محسوب میشود که قانونگذار سعی کرده با پرداخت مقرری بیمه بیکاری از کارگران بیکاری که به صورت غیر ارادی از کار اخراج و طبق قانون، مستحق دریافت بیمه بیکاری شناخته شده اند حمایت کند.
به منظور ارتقا آگاهی مخاطبین و جامعه هدف در زمینه ایمنی و بهداشت کار، تعداد ۱۸۵ دوره آموزشی ایمنی عمومی و تخصصی در سطح استان خراســان رضوی برنامه ریزی و اجرا شده اســت. طی شــش ماهه اول سالجاری به منظور ارتقا آگاهی مخاطبین و جامعه هدف در زمینه ایمنی و بهداشت کار، تعداد ۱۸۵ دوره آموزشی ایمنی عمومی و تخصصی در سطح استان برنامه ریزی و اجرا شده است.

بابایی افزود: در دوره های مذکور، ۷۱۸۳ نفر از جامعه هدف اعم از کارگران، کارفرمایان، مسئولین حفاظت فنی و اعضا کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار شرکت داشتند که از این تعداد ۸۰۹ نفر زن و ۶۳۷۴ نفر مرد هستند.

کد خبر: 54593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =