بخش دولتی از توانمندی کارآفرینان استفاده کند

استاندار خراسان شمالی گفت: کارآفرینان به عنوان حلقه اتصال مردم و دولت محسوب می شوند و دستگاه های اجرایی باید از توانمندی این قشر فعال استفاده کند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا حسین نژاد در جلسه تشکیل کانون کارآفرینان خراسان شمالی اظهارداشت: کار یکی از اساسی ترین بخش های زندگی هر بشری را تشکیل می دهد و کانون های کارآفرینی در ایجاد اشتغال نقش بسزایی دارند.

وی تصریح کرد: دولت نیز باید نقش حمایتی خود را در رونق تشکل ها و فراهم کردن بستر کارآفرینی به خوبی ایفا کند که این مهم نیازمند هماهنگی و مشارکت دوسویه است.

استاندار خراسان شمالی همچنین بر نظارت بیشتر کانون های کارآفرینی تاکید کرد و گفت: برای ایجاد اشتغال در بخش خصوصی بیشتر تلاش و بسترهای لازم در این زمینه فراهم شود.

وی تصریح کرد: تشکیل کانون کارآفرینان استان موجب می‌شود تا فضای کسب‌ و کار بیشتری در جامعه ایجاد شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه گفت: راه‌اندازی کانون‌ کارآفرینی با هدف رونق کسب‌ و کار، توسعه فرهنگ کارآفرینی، افزایش مشارکت کارآفرینان در تصمیمات مدیران استانی و ایجاد اشتغال انجام می شود.

ناصر فخر موحد عنوان کرد: این کانون به عنوان کلید حل مشکلات اشتغال می‌تواند سبب افزایش توان مدیریتی، شناسایی فرصت‌های جدید و آسیب شناسی حوزه‌های مختلف کسب‌ و کار شود.

وی ارایه خدمات مشاوره ای، آسیب شناسی و شناسایی مشکلات مربوط به حوزه کارآفرینی در استان و حمایت مادی و معنوی از کارآفرینان را از برنامه‌های پیش روی این کانون اعلام کرد.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: بخشی از پیگیری مشکلات متقاضان در کارگروه رفع و تسهیل موانع تولید به کانون کارآفرینان واگذار می شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز در ادامه اظهارداشت: ایجاد کانون کارآفرینان استان بستر و ظرفیت کسب و کار را رونق می دهد.

مهدی اسلام خواه بیان کرد: کانون ها از توانمندی افراد خلاق بهره می برند و به بخش تصمیم ساز و مدیریتی نیز کمک های مشاوره ای می دهند.

وی ادامه داد: شناسایی آسیب های حوزه کسب و کار و کارآفرینی، تقویت حوزه های مختلف کارآفرینی، شناسایی قوانین مرتبط با این حوزه از جمله وظایف اعضای تشکل کارآفرینی در استان است.

کد خبر: 54757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =