«آگاه‌سازی» گام نخست پیشگیری از معلولیت‌ها است

معاون دفتر پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی شهر تهران گفت: برگزاری‌ کارگاه‌های آگاهی‌بخش درخصوص شیوه‌های پیشگیری از معلولیت‌ها در این دفتر به صورت جدی دنبال می‌شود.  

منیره حاتمی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین باتاکید بر رویکردهای پیشگیرانه این دفتر گفت: برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در مناطق شهری و روستایی به منظور افزایش آگاهی در پیشگیری از انواع معلولیت‌های ژنتیکی، مادرزادی‌ومحیطی برای مخاطبان سن ۱۵ تا ۸۵ سال انجام می‌شود.

حاتمی با بیان اینکه «دستاورد پیشگیری‌های دیروز، نبود مشکلات امروز است»، اضافه کرد: امروزه اهمیت پیشگیری و تقدم آن بر درمان به عنوان یک اصل پذیرفته‌شده علمی بر همگان روشن است و این معاونت با باور به این مساله مهم در پنج جلسه با بهره‌گیری از کتابچه‌های مصوب توسط موسسات‌ تحت نظارت این طرح آگاهی‌بخش را به اجرا درمی‌آورد.

معاون دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها بهزیستی شهر تهران تاکید کرد: پیشگیری در ارتقاء سلامت‌ عمومی جامعه و کاهش هزینه‌های بهداشتی نقش عمده‌ای دارد و به همین جهت در سال‌های اخیر به غلبه و جلوگیری از بروز معلولیت توجه بیشتری معطوف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان‌ حاضر الگوی‌کشورها انتقال‌دانش‌پزشکی از درمان به سوی پیشگیری است، ادامه‌داد: در حال‌حاضر باتوجه‌ به پیشرفت قابل‌ توجه علوم‌پزشکی و بهداشتی پیشگیری از بیماری‌های عفونی، ارثی، ژنتیکی و معلولیت‌های ناشی از آن بسیار موردتوجه است.

معاون دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها بهزیستی شهر تهران بیان کرد: کارگاه‌های آموزش انتقال دانش پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از بیماری‌های سکته قلبی‌ومغزی، آرتروز، دیابت و سقوط یا ضربه به مخاطبان جامعه هدف از جمله زنان‌ سرپرست‌خانوار و سالمندان ۴۵-۶۰ و بالای ۶۰ سال نیز در این دفتر در دست اقدام است.

وی گفت:۶۰ مربی آموزش‌دیده در سطح‌ شهر تهران و روستاهای اطراف با نظارت‌کارشناس ناظر از سوی بهزیستی وظیفه برگزاری این‌کارگاه‌ها را عهده‌دار هستند.

کد خبر: 54810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =