ابلاغ طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از ابلاغ طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار به تمام استان‌ها خبر داد و گفت: با اجرای این طرح به ایجاد اشتغال مولد و پایدار در جامعه کمک می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار به منظور تربیت و ارتقای مهارتهای شغلی جوانان جویای کار ۱۵ ساله و بالاتر فاقد مهارت یا کم مهارت به اجرا درآمده و مسئولیت اصلی اجرای طرح در سال‌های اخیر به عهده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بوده است.

یادگیری عملی و کاربردی مهارتهای آموزشی، آشنایی با محیط کسب و کار واقعی، افزایش خودباوری مهارت‌ آموزان، حفظ مشاغل فعلی و سنتی و جذب نیروی کار ماهر در بنگاه‌ها از مهمترین اهدافی است که با اجرای طرح دنبال می‌شود.

به اعتقاد کارشناسان، ‌مهارت آموزی در محیط واقعی کار علاوه بر افزایش بهره‌وری، موجب آشنایی افراد با فضای کسب و کار می شود، به نحوی که مهارت آموزان پس از کسب دانش کافی به بنگاه اقتصادی معرفی شده و با گذراندن دوره‌های مهارتی جذب بازار کار می‌شوند.

محمدرضا شاه پسند، معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، جزئیات بیشتری از اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی ارائه کرده و گفته است: این طرح با رویکرد فراهم کردن بسترهای لازم به منظور ایجاد اشتغال مولد و پایدار و استمرار و تثبیت فرصت های شغلی مورد نیاز جامعه تدوین شده است.

به گفته وی، ‌ سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای درصدد است تا علاوه بر پیش بینی مهارتهای تکمیلی برای مهارت آموزان، طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار را در سطح کشور اجرا کند که افراد علاوه بر قابلیت‌های حرفه ای بتوانند بازار کار را هم بشناسند.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور درعین حال از ابلاغ طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار به تمام استان‌ها خبر داده و گفته است: بر اساس این طرح، متقاضی در کنار استاد کار یا مربی در محیط کار واقعی ضمن سپری کردن دوره آموزش مهارتی با محیط کسب و کار آشنا شده و پس از کسب تجربه، برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی آماده می‌شود.

در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد متقاضیان مهارت آموزی و مراجعه کنندگان به مراکز فنی و حرفه‌ای را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند؛ از این رو اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار می ‌تواند گام موثری در جهت یادگیری عملی و کاربردی مهارتهای شغلی جویندگان کار به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد.

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با داشتن بیش از ۶۴۰ مرکز آموزش دولتی و ۱۲ هزار آموزشگاه خصوصی، نقش موثر و بسزایی در تربیت نیروهای ماهر و متخصص و اشتغال پذیری جوانان دارد.

کد خبر: 55120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =