طرح های تولیدی فراگیر در اولویت اعطای تسهیلات هستند

منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار گفت:طرح های تولیدی فراگیر عام بیشتری که در واقع جنبه مرکزیت در یک منطقه دارد، در اولویت برای دریافت تسهیلات کم بهره و حتی بلاعوض هستند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه مشترک فرمانداران شرق مازندران با بیان این که در شرایط اقتصادی فعلی ایجاد طرح جدید تولیدی منطقی نیست، گفت:در این شرایط باید تلاش کرد تا اشتغال موجود را حفظ کنیم و واحد های تولیدی و یا نیمه تعطیل را در اولویت قرار دهیم.
وی افزود: واحد تولیدی که بنای کارش تماما با اخذ تسهیلات باشد، سرانجام خوبی نخواهد داشت.
عیسی منصوری اضافه کرد :برای گسترش یک محصول تولیدی تنها اعطای تسهیلات کافی نیست و باید تمامی بسترهای گسترش یک محصول تولیدی توسط فرد تولید کننده فراهم شود.
معاون وزیر کار گفت:تسهیلات اشتغالزایی باید برای تولیدکنندگانی باشد که به صورت پایلوت و متناسب با نیاز منطقه و تقاضای بازار باشد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه اظهار داشت : یکی از برنامه های اصلی دولت تدبیر و امید تقویت و ایجاد بسترهای مناسب اقتصادی و اشتغالزایی در روستاها بوده است.

عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت و حمایت از اشتغال و اقتصاد روستایی در کشور اظهارکرد: متاسفانه قبل از انقلاب سیاست بر مبنای حمایت از شهری  و صنعتی شدن کارخانه ای بود و اهمیتی به مناطق روستایی وجود نداشت.
وی افزود: طبق نظر داوران بین المللی و آمارهای موجود بعد از پیروزی انقلاب یکی از برنامه های اصلی در کشور بحث حمایت زیرساخت های روستایی و بحث عمران و آبادی روستاها بوده است.
معاون وزیر با بیان این که عمران و آبادانی در روستا موجب شده که در چند دهه گذشته بحث زیر ساخت های اقتصادی و اشتغال روستایی منسوخ بماند، گفت:یکی از برنامه های اصلی دولت تدبیر و امید تقویت و ایجاد بسترهای مناسب اقتصادی و اشتغالزایی در روستاها بوده است.
منصوری در پایان بیان داشت :حمایت از اقتصاد روستایی موجب می شود تا به رغم اشتغالزایی برای بومی های منطقه جمعیت روستایی هم افزایش پیدا کند.
کامران اصغری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه با بیان این که حمایت از طرح های اشتغال روستایی به صورت مدیریتی کار خود را انجام داده است، گفت:در حال حاضر یکی از بزرگ ترین مشکلات در بحث اشتغال زایی نبود نیروی متخصص و یا اصطلاحا تن ندادن بسیاری از افراد جویای کار در واحدهای کارگری است.

کد خبر: 5518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =