کودک‌آزاری و همسرآزاری در صدر تماس‌های مرکز ۱۲۳

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بیشترین‌ تماس‌های برقرار شده با خط ۱۲۳ گفت: در ۳استان تهران، مازندران و سیستان و بلوچستان مرکز ساماندهی کودکان دارای اختلال سوءمصرف مواد راه‌اندازی شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، محمدرضا حیدرهایی، سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره تماس‌های برقرار شده با خط ۱۲۳اورژانس اجتماعی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۵۶هزار و ۳۴تماس با خط اورژانس ۱۲۳گرفته شده است. همچنین ۵۴هزار مداخله در شرایط بحران توسط تیم مداخله در بحران صورت گرفته و فرد در معرض خدمت به مرکز منتقل شده و خدمات دریافت کرده است.
او ادامه داد: بیشترین تماس‌هایی که با خط ۱۲۳ گرفته می‌شود، مواردی مربوط به کودک‌آزاری، همسرآزاری و سالمندآزاری است.
سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره خودکشی گفت: در سال جاری با افزایش آمار خودکشی مواجه نبوده‌ایم، اما وقتی شخصی تهدید به خودکشی می‌کند، مردم باید بدانند که این فرد نیازمند یک اورژانس روانپزشکی است. از مردم خواهش می‌کنم اگر کسی در اطرافیان آنها تهدید به خودکشی کرد، حتما موارد را با همکاران من در خط ۱۲۳ مطرح کنند و بسیار موضوع را جدی بگیرند و صرفا این مسئله را یک خودنمایی و جلب توجه اطرافیان ندانند. هر نوع تهدید خودکشی را جدی گرفته و از خدمات همکاران من در اورژانس ۱۲۳ استفاده کنند.
حیدرهایی درباره آموزش به پرسنل اورژانس اجتماعی با اشاره به بروز آسیب‌های نوپدید گفت: بخش عمده‌ای از آگاهی‌رسانی به مردم درخصوص آسیب‌های نوپدید توسط معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی انجام می‌شود. یکی از آسیب‌های نوپدید آسیب‌های ناشی از فضای مجازی است که با گسترش فضای مجازی شاهد آن هستیم و درخصوص پیشگیری از این آسیب‌ها اقداماتی از سوی معاونت پیشگیری درحال انجام است.

کد خبر: 55195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =