راهیابی مددجویان به دانشگاه از دستاوردهای مهم آموزشی کهریزک است

مسئول واحدفرهنگی‌آسایشگاه خیریه کهریزک با اشاره به اشتیاق بالای مددجویان برای حضور در کلاس‌ها و فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی گفت: موفقیت دانش‌آموزان در مقطع دیپلم و آمادگی جهت ادامه‌تحصیل و همچنین راهیابی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل دبیرستانی به دانشگاه در رشته‌های روان‌شناسی، حقوق، زبان و علوم ارتباطات و… از دستاوردهای مهم آموزشی کهریزک به حساب می‌آید.  

سکینه‌ باستانی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در خصوص جمعیت آماری اعضاء کانون‌فرهنگی گفت:۵۲۰ نفر از مددجویان عضو واحد فرهنگی آسایشگاه هستند و در مرکز آموزشی «ما می‌خواهیم، ما می‌توانیم» آسایشگاه نیز تعداد ۴۵ مددجو که به علت معلولیت و محدودیت‌های حرکتی از تحصیل بازمانده‌اند مشغول ادامه‌تحصیل هستند.

باستانی برگزاری کلاس‌های آموزشی - تحصیلی را یکی از اقدامات‌مفید و ارزشمند مرکز دانست ‌و گفت:‌ سوادآموزی‌وآموزش توانخواهان‌ و دانش‌آموزان‌جامانده از تحصیل به‌علت معلولیت و محدودیت‌حرکتی‌ در پایه‌های‌ابتدایی، ‌راهنمایی و دبیرستان با هماهنگی و برنامه‌ریزی رابط آموزش و پرورش تحت‌نظارت آموزش و پروش کهریزک و شهرستان‌ری نیز سال‌های طولانی است که در کهریزک دنبال می‌شود.

مسئول واحدفرهنگی‌آسایشگاه خیریه کهریزک در تشریح وظایف‌ و ماموریت‌های واحدفرهنگی بیان‌کرد: برگزاری مراسم‌های مناسبتی (اعیادملی، مذهبی ‌و آیینی، عزاداری در ماه محرم و صفر، جشن عید قربان)، ختم ‌روزانه قرآن در ایام ماه‌مبارک رمضان و عیدفطر و... از جمله برنامه‌های معمول و همیشگی مرکز در تمام روزهای سال است.

وی اعطاء بسته‌های فرهنگی را یکی دیگر از اقدامات مرکز خواند و افزود: دستیاران فرهنگی، پرسنل مشغول به خدمت، پرسنل بازنشسته و نیکوکاران در طول هفته کتاب، مجله، روزنامه و لوح‌های فشرده‌آموزشی به مددجویان مراجعه‌کننده به کتابخانه و همچنین عزیزان وابسته به تخت در بخش اعطاء می‌کنند.

باستانی برگزاری‌کلاس‌های فرهنگی را یکی از رویکردهای‌عملی مرکز در جهت کاهش اضطراب و استرس مددجویان خواند و افزود: تجوید و تفسیر قرآن‌کریم، نمایش‌درمانی، موسیقی‌درمانی، آواز، نقاشی و رنگ‌آمیزی و... بخشی از کلاس‌های فرهنگی کهریزک در جهت کنترل استرس و تنش درونی مددجویان است.

مسئول واحدفرهنگی‌آسایشگاه خیریه کهریزک در بیان ویژگی برجسته افراد شرکت‌کننده در کلاس‌های فرهنگی گفت: توانمندی مددجویان در یادگیری آموزش‌های ارائه‌شده و اشتیاق فراوان آنان جهت آموزش و یادگیری با توجه به معلولیت و محدودیت‌های حرکتی بسیارشدید ویژگی اصلی مددجویان عضو کانون است.

وی در تبیین رویکردهای‌تشویقی مرکز در جهت جذب بیشتر مددجویان در کلاس‌های فرهنگی و آموزشی عنوان‌کرد: اشتیاق و روحیه مددجویان جهت حضور در کلاس‌ها و فعالیت‌های فرهنگی بالا است اما در عین حال، مرکز در راستای افزایش سطح استقبال مددجویان از کلاس‌هاو برنامه‌های فرهنگی، برگزاری سفرهای‌یک‌روزه در سطح شهر تهران و خارج از تهران و اعطای هدایای نقدی و غیرنقدی و ...را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

کد خبر: 55206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =