ارائه مدل زیست بوم فساد ستیزی در وزارت کار

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ارائه مدل زیست بوم فساد ستیزی در وزارت کار گفت‌: در بخش‌های مختلف سعی داشته‌ایم در نقشه راه سلامت اقداماتی شکل دهیم که برای اولین بار صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار آتیه آنلاین، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت کار امروز در جریان همایش ارتباطات مردمی و سلامت اداری وزارت کار گفت: نیازمند جریان محتوایی در کنار برنامه عملیاتی با نگاه دولت انقلابی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در راستای کاهش فساد اداری به سند زیست بوم فساد ستیزی دست پیدا کرده‌ایم، بیان داشت: مدل‌ها و فرایندهای مرتبط با کاهش فساد اداری را در این خصوص مدنظر داشته‌ایم.

طالبی دارستانی همچنین افزود: در این راستا به‌صورت عملیاتی برای رسیدن به هدف نهایی در حوزه سلامت نظام اداری تغییر مدل نیروی انسانی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در این مدل مسائل مرتبط فراوانی را در حوزه بازرسی و مبارزه با فساد اداری تجربه کرده‌ایم، افزود: بازدیدهای سرزده از تمامی زیرمجموعه‌ها تحت عنوان کمیته بازرسی دبیرخانه هیات امنا، بازرسی‌ها را در دستور کار داشته‌ایم.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون ادامه داد :۲۱ مورد بازرسی ارزیابی ستادی استانی در سال گذشته و ۱۵ مورد نیز در سال‌جاری تا به حال صورت گرفته است.

وی افزود : ۴ کمیته در خصوص فسادستیزی صورت گرفته که ۲ کمیته به عنوان طراحی دولت سیزدهم شناخته می شوند.

وی اظهار داشت: تفاهم نامه ای با سازمان بسیج امضا شده که متخصصان و دانشجویان مرتبط با موضوع در همکاری با وزارت کار به عنوان رابط مردم و وزارتخانه در استان‌ها شناخته می شوند.

طالبی دارستانی ادامه داد: طرحی را مبنی بر اینکه از طریق تعریف یک کمیته برای ورود به شرکت‌ها برای تهیه گزارشات دقیق تدوین و ارائه شده که بازرسی ادواری و سرزده در این خصوص تبدیل به یک گفتمان می‌شود.

وجود ۵ درگاه ورودی ثبت شکایات مردمی وزارت کار

طالبی دارستانی در ادامه این همایش با اشاره به اینکه در وزارت کار ۵ درگاه ورودی ثبت شکایات وجود دارد، گفت:۴۱۵۰ موردثبت شکایت نیز با ارتباط مستقیم خطوط تلفن صورت گرفته که ۹۵ درصد آن رسیدگی و ترتیب اثر داده شده است.

به گفته وی، ارتباط مستقیم با مردم نیز در دستور کار وزارت تعاون صورت گرفته و همچنین دیدارهای گسترده مردمی در سفرهای استانی نیز از کارهای انجام شده در حوزه ارتباطات مردمی است.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت کار گفت: با پیگیریهای متعدد با نهادهای مختلف به دنبال کاهش زمان رسیدگی به شکایات مردمی را دنبال می‌کنیم.

کد خبر: 55247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =