اهداف ایجاد کانون ملی کارآفرینی و قرارگاه اشتغال

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اهداف ایجاد و توسعه کانون ملی کارآفرینی و قرارگاه اشتغال را در سطح کشور تشریح کرد.

سید صولت مرتضوی اظهار داشت: کانون ملی کارآفرینی به منظور رفع موانع تولید و اشتغال، ایجاد مشوق‌های لازم در این خصوص و همچنین توسعه فرصت‌های شغلی در استانها ایجاد خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: آیین‌نامه مرتبط با ایجاد کانون ملی کارآفرینی و قرارگاه ملی اشتغال به زودی به استانهای سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: البته استانها نیز در راستای اجرای سیاست‌های اشتغال معطل ابلاغ سیاست‌های مرتبط با حوزه اشتغال و کارآفرینی نشده و در واقع برنامه‌های مرتبط با توسعه اشتغال را به صورت جدی دنبال می‌کنند.

وزیر تعاون در ادامه عنوان کرد: استانداران در تمام مناطق کشور بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای اشتغال دولت سیزدهم در تمام استانها آستین همت بالا زده و در این حوزه تلاش‌های فراوانی داشته است.

به گفته مرتضوی، در طول دوره تصدی دولت سیزدهم نیز در راستای رفع موانع تولید و ایجاد فرصت‌های گسترده شغلی برنامه‌ریزی و اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در ارتباط با اجرای سیاست‌های کلان حوزه اشتغال و توسعه فرصت‌های شغلی، استانداران در سراسر کشور، کارآفرینان، بانک‌های عامل در حمایت از کارآفرینی و توسعه اشتغال و تمامی دستگاه‌های ذیربط بر حسب وظایف محوله و در حد توان تلاش داشته‌اند.

وی بیان کرد: البته در راستای گسترش اشتغال‌زایی و ساماندهی مسائل مرتبط با اشتغال موانعی وجود دارد که با بهره‌مندی از برنامه‌ریزی کلان باید به دنبال برطرف کردن آنها باشیم.

وزیر کار ادامه داد: کارآفرینان نمایندگان دولت و وزارت کار در استان‌ها بوده و در راستای توسعه اشتغال باید تلاش‌ها را به حوزه کارآفرینی و اشتغال معطوف داشت.

وی با بیان اینکه کارآفرینی و اشتغالزایی در واقع جهاد مقدس ما است، تصریح کرد: به دنبال ایجاد قرارگاه اشتغال در استان‌ها هستیم و جهاد ما رفع موانع اشتغال در بخش‌های مختلف است.

وزیر کار با اشاره به اینکه برطرف کردن مشکلات و موانع حوزه اشتغال را در بودجه‌های سنواتی، سیاستگذاریهای بلندمدت، تصمیم‌سازیهای شورای عالی اشتغال و دیگر حوزه‌ها دنبال خواهیم کرد، افزود: ما به عنوان کارگزار نظام هیچ تکلیفی مهم‌تر از ایجاد اشتغال نداریم.

کد خبر: 55348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =