آسیب‌های‌اجتماعی یک‌شبه حل نمی‌شود 

آسیب‌های اجتماعی مجموعه‌ای از مشکلات است که درمان یکی از آنها وابسته به درمان زیرمجموعه‌های بروز آن معضل است؛ برای مثال فقر و بیکاری آسیب‌های اجتماعی بی شماری را مانند طلاق، مشکلات معیشتی و از همه مهم‌تر حاشیه نشینی را در بر دارد بنابراین آسیب‌های اجتماعی به شکل زنجیروار به یکدیگر متصل هستند.

به گزارش خبرنگار آتیه‌آنلاین، مدیرکل بهزیستی تهران روز گذشته (۲۱ آبان‌ماه) در نشست هم‌اندیشی «پیشگیری و بازتوانی زنان آسیب‌دیده» باحضور مدیران نهادهای مربوطه در دفتر معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ما نمی‌توانیم آسیب‌های اجتماعی را یک شبه حل کنیم زیرا در طول زمان شکل می‌گیرند و نیاز به حمایت دارد.
سمانه زمانی با بیان اینکه سازمان‌ بهزیستی ۴۳۱ مرکز مشاوره در تهران برای ارائه خدمت در این حوزه آسیب‌ها در اختیار دارد تاکید کرده که دستگاه‌ها باید با ضمانت کافی در حوزه زنان آسیب‌دیده داشته باشند زیرا با داشتن اعتبارات اقدامات انجام شده اما با اتمام بودجه همه عملیات در حوزه آسیب‌ها به حال خود رها می‌شود.
در این نشست مدیرکل‌خدمات مددکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز بااشاره به اینکه تمام موارد آسیب‌های اجتماعی در شرایط امروز به اشتغال باز می‌گردد، تاکیدکرد: تا زمانی که اشتغال برای گروه‌های آسیب‌دیده ایجاد نشود این موضوع حل‌نشده و باید با نگاه درست به وضعیت اشتغال در کشور، میزان فرصت‌های شغلی ایجادشده در جامعه مورد بررسی قرار گیرد.
حمیدرضا علی‌اکبری از ایجاد یک هزار شغل برای زنان سرپرست خانوار و یا در معرض آسیب تا پایان سال نیز در پایان خبر داد.
نقش سازمان بهزیستی در رصد آسیب‌های اجتماعی کشور
دبیر دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی کشور گفت: سازمان بهزیستی کشور وضعیت آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار تمام استان‌های کشور را در سه‌سال پیاپی مورد رصد قرار داده است و از اواخر سال گذشته ضمن رصد و مطالعه تمام شهرستان‌های کشور بر اساس آسیب‌های اولویت‌دار، ۴۷۶ شهرستان مورد پیمایش قرار گرفتند.
آرزو ذکایی‌فر پیشتر در گفت وگو آتیه‌آنلاین خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی کشور براساس جزء ۸ از بند پ ماده ۵۷ قانون احکام دائمی به عنوان متولی سلامت اجتماعی در کشور با اولویت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مشخص شده است.
وی با اشاره به اینکه بهزیستی رصد آسیب‌های اجتماعی را از سال ۱۳۹۰ در دستور کار قرار داده است، افزود: سازمان از طریق رصد علاوه بر شناسایی وضعیت آسیب‌های اجتماعی در کشور، می‌تواند تمرکز و توجه بیشتری به روند تغییر آسیب‌های اجتماعی و عوامل تعیین‌کننده آن در کشور داشته باشد.
ذکایی‌فر عنوان کرد: داشتن گزارش‌های دقیق و اطلس آسیب‌های اجتماعی بخش بسیار کمک کننده‌ در طراحی برنامه‌های پیشگیرانه و مداخله‌ای است که با استفاده از دانش و ظرفیت کارگروه علمی به صورت ۳ سال متوالی اطلس آسیب‌های اجتماعی به صورت ملی و استانی در دبیرخانه طراحی انجام شده است.
کد خبر: 55360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =