تدارک‌سازمان بهزیستی برای آموزش مهارت‌های ویژه به معلولان

فرصت‌های شغلی مددجویان بهزیستی طبق برنامه ششم توسعه ۶۵ هزار شغل است و سازمان بهزیستی کشور بنابه گفته سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی این سازمان، هدف‌گذاری برای ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت اشتغالی انجام داده است و در راستای تحقق این مهم برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار آتیه‌آنلاین، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اواخر اردیبهشت‌ماه سال جاری از تجهیز کارگاه‌های مخصوص آموزش معلولان و نابینایان در سطح کشور خبر داد.
شش‌ماه بعد و در روزهای پایانی هفته گذشته، سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که در حوزه مهارت‌آموزی برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده‌شده است.
سیدمحمدحسن صافی خبر داده که یکی از این برنامه‌های مهم، تفاهم‌نامه‌هایی است که با سازمان‌های مختلف از جمله با مراکز فنی و حرفه‌ای از یک ماه قبل به امضا رسید و مددجویان بهزیستی در این مراکز از ظرفیت ۵ هزار و ۲۰۰ رشته شغلی و بیش از ۱۵ هزار مرکز آزاد می‌توانند استفاده کنند.
صافی ابراز امیدواری کرده با استفاده از ظرفیت مراکز آزاد فنی و حرفه‌ای، بخشی از دوره‌های آموزشی خاصی که در مراکز دولتی وجود ندارد برای مددجویان تامین و با وضعیت مددجویان متناسب‌سازی شود.
نبود بسیاری از مشاغل در لیست سازمان فنی و حرفه‌ای
آتیه‌آنلاین شش‌ماه گذشته همزمان با رسانه‌ای شدن خبر تجهیز کارگاه‌های مخصوص آموزش معلولان و نابینایان در سطح کشور گفت‌وگویی با سردبیر ماهنامه تخصصی «نسل مانا» منتشر کرد و نحوه آماده‌سازی بسته‌های آموزشی و نحوه ارایه آنها را مورد بررسی قرار داد.
امید هاشمی در آن گفت وگو تاکید کرد که برای اینکه بتوان موضوع را دریافت که حالت ایده‌آل برای طراحی این بسته‌ها چیست ابتدای امر باید دسته بندی ارایه بر اساس گروه هدف مشخص باشد.
وی با تصریح بر اینکه بسیاری از مشاغل در لیست مشاغل سازمان فنی حرفه ای نیستند، تصریح کرد: خیلی از این مشاغل از جمله مشاغل حوزه‌های تولید محتوا، بازاریابی محتوایی، بازاریابی دیجیتال، برنامه نویسی و ترجمه اساسا داخل لیست مشاغل فنی حرفه ای تعریف نشده اند و بعضا برخی از این دسته مشاغل حتی فاقد بسته آموزشی منسجم برای افراد بینا هستند چه رسد به افراد نابینا که همواره با محدودیت ها و نادیده گرفته‌شدن‌هایی مواجه هستند.
هاشمی اظهار کرد: قائدتا اگر از منظر فیزیولوژیک بخواهیم به قضیه نگاه کنیم باید آسیب‌دیده‌های بینایی را به دو دسته نابینا وکم بینا طبقه بندی کنیم که کار کردن در زمینه آموزش حرفه ای برای آنها نیازهای خاصی را می طلبد.
سردبیر ماهنامه تخصصی «نسل مانا» گفت: امیدواریم آن تیمی که تدوین‌کننده بسته های آموزشی هستند این مشاغل را نیز در این بسته گنجانده باشند چرا که مشاغل بسیار سهل الوصولی برای نابینایان محسوب می شوند و می توان روی آنها حساب باز کرد.
کد خبر: 55465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =