طرح جامع نظارت بر اشتغال مددجویان بهزیستی اجرا می‌شود

 سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح جامع نظارت بر اشتغال مددجویان این سازمان خبر داد و گفت: این طرح از طریق ظرفیت مراکز «مثبت زندگی» اجرا می شود و طی آن قرار است همه اشتغال‌هایی که از طریق بهزیستی ایجاد می‌شود، به طور کامل بررسی و نظارت شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، سیدمحمدحسن صافی افزود: در اجرای طرح جامع نظارت بر اشتغال مددجویان بهزیستی، پایداری شغلی و هزینه کرد منابع اشتغال پایش و نظارت خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح جامع نظارت بر اشتغال مددجویان بهزیستی، یکی از طرح‌هایی است که براساس آن می‌خواهیم سیاست‌گذاری بهتری داشته باشیم و از هدر رفتن منابع جلوگیری کنیم.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: این طرح جامع دو هدف را دنبال می‌کند؛ اول نظارت بر منابع است تا به جایی که باید باشد، برسد و جای دیگر خرج نشود و هدف دوم، آسیب‌شناسی اشتغال ایجاد شده را انجام دهیم.

صافی تصریح کرد: پایداری شغلی و زنده بودن یک اشتغال، موضوع مرتبط با بهزیستی نیست بلکه مانند مشاغل دیگر متناسب با شرایط اقتصادی و بازار است اما با استمرار طرح نظارت به دنبال تقویت مشاغل ایجاد شده و شناسایی مشاغلی هستیم که مددجویان بیشتر می‌توانند در آن موفقیت کسب کنند.

وی اظهار داشت: اگر نظارت بر بازار اشتغال مددجویان به درستی انجام شود، جاهایی که لازم است به دنبال مداخله خواهیم بود. در این طرح به دنبال کاهش ضرردهی و افزایش بهره‌وری هستیم.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت: برنامه دیگر بهزیستی در حوزه اشتغال، بازبینی و بروزرسانی همه دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های اشتغال در سازمان برای افزایش بهره‌وری و کیفیت خدمات در حوزه اشتغال در سال‌های آتی است. این بخشنامه که بالغ بر ۱۰ دستورالعمل است در حال بازبینی و کارشناسی مجدد است.

کد خبر: 55473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =