اجرای عملیات سند بلاست پره‌های روتور توربین‌های نیروگاه طوس

همزمان با تعمیرات اساسی واحد ۳ و آغاز به کار گروه‌های تعمیراتی و با توجه به انجام فعالیت‌های امور شیمی، عملیات سند بلاست پره‌های روتور توربین فشار قوی، فشار متوسط و فشار ضعیف و تجهیزات مرتبط با آن توسط کارکنان نقاشی صنعتی امور شیمی انجام شد.

به گزارش آتیه آنلاین بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق طوس؛ پس از باز شدن پوسته‌های تمامی توربین‌ها و بررسی وضعیت پره‌های آن، جهت حذف اکسید آهن یا رسوبات تشکیل شده بر روی سطح پره‌ای توربین، بخش‌های مختلف توربین‌ها و تجهیزات مرتبط با آن شامل کریرهای پوسته بالایی، کریرهای پوسته پایین و مجموعه روتورها به کارگاه سند بلاست منتقل و در مدت تقریبا ۳۰ روز کاری سندبلاست آن در شرایط بسیار سخت کاری، توسط کارکنان امور شیمی این نیروگاه انجام شد.

به گزارش آتیه آنلاین، سند بلاست یکی از معمولی‌ترین راه‌ها برای حفاظت مخازن، خطوط لوله، سازه‌های فلزی و بدنه کشتی‌ها در مقابل عوامل خورنده محیط، پوشش به وسیله رنگ‌ها، رزین‌ها و عایق‌هاست.

در بسیاری از صنایع، داشتن یک سطح مناسب، تمیز و عاری از هرگونه زنگ زدگی جهت اجرای پوشش لازم و ضروری است.

هدف از اجرای عملیات سندبلاست، زدودن و برطرف کردن جرم‌های خارجی و زنگ زدگی و رسیدن به سطح فلز است.

سند بلاست بوسیله ذرات مختلف مانند ماسه سیلیسی، گریت آهن، پودر اکسید آلومینیوم و غیره به کمک فشار هوا انجام می‌شود که هر کدام از این ذرات سطح مخصوص به خود را از حیث رنگ و درجه صافی ارائه می‌دهند.

سندبلاست از اولین روز کشف خود دنیای جدیدی را در پاک سازی سطوح در صنعت و حتی طراحی در معماری به وجود آورده است. درصد تاثیرگذاری سندبلاست در مقایسه با روش‌هایی مثل سنباده زدن بسیار بیشتر است و مشکلاتی که در روش سنباده زدن وجود دارد، در این شیوه مشاهده نمی‌شود.

کد خبر: 55938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =