حضور معلولان در شورای شهر تهران

نماینده جامعه معلولان در صحن شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم توجه به اجرای قانون بکارگیری معلولان در شهرداری تهران تاکید کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، در یکصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به مناسبت هفته گرامیداشت معلولین چند تن از معلولین با حضور در صحن شورا درخواست‌ها، انتقادات و پیشنهادات خود را نسبت به اقدامات حوزه‌های مختلف مرتبط با معلولان مطرح کردند.

در همین راستا سهیل معینی یکی از نمایندگان معلولان در جلسه امروز سه شنبه شورا با اشاره به جمعیت ۱۹ درصدی معلولان در شهر تهران، گفت: باید به این آمار جمعیت هشت درصدی سالمندان نیز اضافه شود و به تبع آن باید شرایط مناسبی جهت تردد معلولان، سالمندان، کودکان و زنان باردار در سطح شهر فراهم شود.

لزوم تدوین سند برنامه راهبردی برآوردسازی خدمات به معلولان

وی در ارائه درخواستی از شورای شهر تهران نسبت به تدوین سند برنامه راهبردی برآوردسازی خدمات به شهروندان معلول و تهیه این سند، گفت: در ذیل این برنامه باید اقداماتی توسط مدیریت شهری برای جامعه معلولان انجام شود.

معینی با اشاره به طرح حمایت از حقوق معلولان مصوب شورای شهر تهران تاکید کرد: این طرح دارای ۲۵ ماده است که در سال ۱۴۰۰ اجرا شده اما با گذشت بیش از یک سال از اجرای این طرح هنوز گزارشی در ارتباط با میزان اجرای آن ارائه نشده، لذا شأن نظارتی شورا می‌طلبد که از دستگاه‌های ذیربط که در این قانون مشخص شده این موضوع پیگیری شود.

چه تعداد ساختمان‌ها و امکانات شهر تهران که برای معلولین مناسب شده است؟

وی با طرح پرسشی مبنی بر اینکه چه تعداد ساختمان‌ها و امکانات شهر تهران که برای معلولین مناسب شده است؟ افزود: درخواست ما این است که حداقل در هر پهنه یا منطقه خانه‌هایی در قالب خانه‌های فرهنگی برای معلولان بزرگسال و کودکان احداث و راه اندازی شود.

لزوم اجرای قانون سهم سه درصدی معلولان از اشتغال در دستگاه‌های دولتی

نماینده معلولان در صحن شورای شهر تهران به اجرای قانون سهم سه درصدی معلولان از اشتغال در دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد اشتغال معلولان است. لذا درخواست می‌کنیم که حداقل شهرداری تهران توجه ویژه‌ای نسبت به جذب معلولان به عنوان پرسنل خود در بخش‌های مختلف داشته باشد. همچنین در ارتباط با تبدیل وضعیت و امنیت شغلی معلولان باید عنایت ویژه‌ای صورت بگیرد.

در ادامه این جلسه مهدی چمران ریاست شورای شهر تهران با اشاره به درخواست‌ها و پیشنهادات مطرح شده از سوی نماینده معلولان، گفت: حتما کمیسیون‌های شورا آمادگی لازم را برای بررسی این پیشنهادات دارند و موارد مطرح شده را پیگیری خواهند کرد.

کد خبر: 55991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =