روانشناسان زرد به نفع خود پیام‌ها را القا می‌کنند

معاون دفتر مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور، گفت: روانشناسان زرد به نفع و سود خود پیام‌ها و حرف‌های گوش نواز آمیخته به هیجان و تحریف‌هایی که حس خوب موقت به افراد القا می‌کند را به جامعه مخابره می‌کنند تا افراد جامعه را از رویکرد صحیح مداخله دور کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بهزیستی کشور، «بهزاد وحیدنیا» در مورد روانشناسی زرد، بیان کرد: روانشناسان زرد به نفع و سود خود پیام‌ها و حرف‌های گوشنواز آمیخته به هیجان و تحریف‌هایی که حس خوب موقت به افراد القا می‌کند را به جامعه مخابره می‌کنند تا افراد جامعه را از رویکرد صحیح مداخله دور کنند.

وی بر ضرورت شناساندن مراکز مجاز ارائه خدمات روانشناختی تاکید کرد و گفت: باید آگاهی عمومی جامعه را نسبت به مراکز مجاز ارائه خدمات روانشناختی بیشتر کنیم و مردم را به سمت درگاه‌های ایمن خدمات هدایت کنیم.

وحیدنیا تصریح کرد: باید تلاش کنیم مردم از ارائه خدمات مراکز مجاز مطلع شوند و برای مراجعه و دریافت خدمات کنترل کنند که مرکزی که مراجعه میکنند مجوزهای لازم را دارد و یا روانشناسی که ارائه خدمات می‌دهد مدرک روانشناسی و پروانه تخصصی از سازمان نظام مشاوره و روانشناسی را دارد.

معاون دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: لیست مراکز مجاز در سایت سازمان بهزیستی و سامانه خدمات مشاوره روانشناختی سازمان بهزیستی قرار گرفته و واحدهای نظارتی و سامانه ۲۴ ساعته ۱۴۸۰ جهت ارائه خدمات مشاوره و دریافت گزارش‌های مردمی در مورد فروش خدمات غیر تخصصی است.

وی بااشاره به رواج برگزاری دوره‌های ناکارآمد یک روزه روانشناختی بر ضرورت افزایش دانش سلامت مردم تاکید کرد و گفت: مردم باید برای حضور در دوره‌های آموزشی به مدرک افراد برگزار کننده دقت کنند و اقدامات رابطه محور نیز رصد شود.

وحیدنیا ادامه داد: لیست دوره‌های آموزشی و برنامه‌های ارتقایی مراکز مشاوره و مشاوران مجاز در سامانه جامع مشاوره سازمان بهزیستی ارائه شده و مردم می‌توانند در این سامانه دوره مورد نظر خود را انتخاب و ثبت نام کنند.

معاون دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه به بحث رعایت مرزهای صلاحیت حرفه‌ای در حوزه روانشناسی باید توجه و تمرکز کرد بیان کرد: روانشناسان در یک یا دو حیطه مثلا مشاوره خانواده، تربیت فرزند، مشاوره طلاق و ... متمرکز می‌شوند و همه دانش و توانایی خود را در همان حیطه خاص برای ارائه خدمت به کار می‌گیرند و خدماتی متناسب با توانایی و دانش کسب کرده ارائه می‌دهند ولی در روانشناسی زرد وقتی برای همه خدمات یک روانشناس معرفی می‌شود حدود مرزهای حرفه‌ای رعایت نشده است.

وی خاطر نشان کرد: مشاوره صحیح باید به بازسازی روابط اجتماعی، مهارت افزایی فرد و تقویت خود مراقبتی فرد کمک کند.

کد خبر: 56322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =