شاخص کل بورس برای دومین روز متوالی منفی شد

بورس تهران در معاملات روز یکشنبه «۱۱ دی» با کاهش ۲۶ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، برای دومین روز پیاپی بورس تهران بازهم روند نزولی را طی کرد، به طوریکه روزجاری نیز، شاخص کل بورس ۲۶ هزار و ۱۱۹ واحد کاهش یافت و در رقم یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۴.۶۳۱ واحد کاهش رقم ۴۶۴ هزار و ۳۷۵ واحد را ثبت کرد.

طی دو روز گذشته شاخص کل بورس بیش از ۹۶ هزار واحد ریزش داشته که این موضوع سهام‌داران را نسبت به ادامه‌دار بودن این روند اصلاحی نگران کرده است، اما نکته مهم در معاملات این دو روز حجم بالای ارزش معاملات بوده که ارزش آن در روز جاری نیز به بیش از ۸ هزار میلیارد تومان رسیده، این موضوع نشان دهنده آن است که هنوز نقدینگی از بازارسهام خارج نشده واین احتمال وجود دارد که حتی در هفته جاری روند بورس بار دیگر صعودی شود.

این درحالیست که در معاملات امروز نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، معدنی و صنعتی گلگهر، ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی پارس و پتروشیمی نوری نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین شاخص فرابورس هم با ۱۰۱ واحد کاهش رقم ۲۰ هزار و ۲۴ واحد را ثبت کرد. از سویی نمادهای بیمه پاسارگاد و سنگ آهن گوهرزمین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، تجلی توسعه معادن و فلزات و پالایش نفت لاوان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

کد خبر: 56685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =