نماد «شستا» در بین ۴ نماد برتر بازار سهام قرار گرفت

بورس تهران در معاملات روز دوشنبه (۱۲ دی) با افزایش ۲۸ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، بازار سهام بعد از اینکه دو روز متوالی روند نزولی را طی کرد، در معاملات روز جاری مثبت دنبال شد، به طوریکه شاخص کل بورس امروز با ۲۸ هزار و ۹۰۹ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۵۹۳ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۸.۷۵۶ واحد افزایش یافت و رقم ۴۷۳ هزار و ۱۳۶ واحد را ثبت کرد.

همچنین نمادهای ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گل گهر، پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی نوری نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

نکته مهم در معاملات امروز این بود که باز هم قیمت نماد شستا در مرز روانی ۱۰۰ تومان قرار گرفت و با فرض ادامه‌دار بودن روند صعودی بازار سهام، شستا می‌تواند در کوتاه مدت قیمت ۱۲۰ تومان را در قدم اول فتح کند. حال باید دید که در معاملات روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه آیا شستا می‌تواند در قیمت ۱۰۰ تومان به اصطلاح کف‌سازی‌های لازم را داشته باشد، تا بتواند این بازه قیمتی را به عنوان یک حمایت مهم برای خود بسازد.

ذکر این نکته ضروری است که بازهم در معاملات امروز ارزش معاملات در حدود ۷ هزار میلیارد تومان بود که این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است، زیرا با توجه به اینکه یکی از نشانه‌های ادامه روند صعودی، حجم بالای معاملات است، این مسئله می‌تواند موید آن باشد که همچنان می‌توان به ادامه روند صعودی بازار سهام امیدوار بود.

همچنین امروز شاخص فرابورس نیز توانست با ۳۲۱ واحد افرایش تا رقم ۲۰ هزار و ۳۴۶ واحد صعود کند و نمادهای بیمه پاسارگاد، پلیمر آریاساسول، مجتمع جهان فولاد سیرجان، پالایش نفت شیراز، پالایش نفت لاوان، پتروشیمی تندگویان و مدیریت انرژی امید تابان هور نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

کد خبر: 56716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =