۳ پیشنهاد برای تعیین وضعیت بودجه ۱۴۰۲

معاون امور حقوقی و امور مجلس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه بر اساس آئین نامه داخلی مجلس بودجه باید تا پایان ۱۵ آذر ماه به مجلس ارائه می‌شد اما تا این تاریخ بودجه در صحن علنی مجلس اعلام وصول نشده است، گفت: توجه به فضای اقتصادی کشور در اولویت است و تاخیر در بررسی بودجه ۱۴۰۲ تصویب و ابلاغ آن را متاثر می‌سازد. در این‌باره می‌توان ۳ پیشنهاد ارائه کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، مهرداد لاهوتی معاون امور حقوقی و مجلس اتاق تعاون ایران افزود: مجلس تا زمانی که تکلیف برنامه ۵ ساله هفتم توسعه مشخص نشود، لایحه بودجه سال آینده را اعلام وصول و بررسی نمی‌کند.

وی در ادامه گفت: ابلاغ سیاست‌های قانون برنامه توسط مجمع تشخیص مصلحت با تاخیر به دولت ابلاغ شده است از این حیث قصوری با توجه به زمان کوتاه، متوجه دولت نیست از سوی دیگر بودجه باید در راستای قانون برنامه رسیدگی شود.

لاهوتی ادامه داد: بررسی یک برنامه راهبردی که حداقل ۵۰ درصد آن پس از پایان برنامه ۵ساله قانون اجرا باشد نیاز به زمان بیشتری دارد.

وی با تاکید بر اینکه نمی شود فضای اقتصادی کشور بدون تصمیم گیری رها شود، سه پیشنهاد مطرح کرد و گفت: ابتدا قانون برنامه رسیدگی شود و بودجه ۱۲/۲ مصوب شود و قبل از پایان سال قانون برنامه به اتمام برسد رسیدگی بودجه به فروردین سال بعد منتقل شود.

لاهوتی در تشریح پیشنهاد دوم افزود: بودجه رسیدگی شود ولی در رسیدگی ابلاغ سیاست‌ها قانون برنامه در بودجه لحاظ شود و رسیدگی لایحه برنامه به فروردین سال بعد منتقل شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر می‌توان مشابه سال قبل عمل کرد و قانون برنامه ششم ۶ ماه تمدید و کار لایحه بودجه آغاز شود و قبل اسفند و تعطیلات به دولت ابلاغ شود.

کد خبر: 56735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =