تامین نیاز بازار داخلی و کمک به توازن ارزی کشور اولویت‌های اساسی ایرانول

شرکت نفت ایرانول در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل علاوه بر افزایش سهم بازار داخلی توانست ۱۰۵ میلیون دلار ارزآوری داشته باشد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از شستا رسانه، محمدحسینی مدیرعامل این شرکت با ارائه آماری دقیق از روند صعودی تولید و فروش ایرانول طی دوره مالی ۹ ماهه سال جاری افزود: ایرانول به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و خوشنام‌ترین شرکت‌های فعال در صنعت روانکار، توانست طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ بر اساس آمارهای منتشر شده در سایت کدال، با غلبه بر چالش ها و مشکلات پیش روی صنعت روانکار رشد چشمگیری را در بیشتر شاخص‌ها به دست آورد.

حسینی اضافه کرد: با توجه به نیاز بازار طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، میزان تحقق مقدار تولید کل ۱۰۵ درصد، عرضه روغن‌های موتوری ۱۱۱ درصد و فروش روغن‌های صنعتی ۱۱۰ درصد بوده، که نشان از عزم جدی این شرکت برای توسعه تولید و افزایش سهم بازار دارد.

وی در ادامه مبلغ فروش شرکت نفت ایرانول را صعودی اعلام کرد و افزود: با تنظیم و نظارت بر توازن سهم محصولات مختلف در سبد تولید، مجموع فروش پالایشگاه‌های تهران و آبادان در ۹ ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵۶ درصد رشد داشته، و به منظور تداوم روند سودآوری شرانل، استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود تولید و توزیع حداکثری محصولات را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت نفت ایرانول بیان کرد: رشد ۲۳ درصدی در مقدار صادرات ۹ ماهه، با افزایش سهم بازارهای داخلی بیانگر این مهم است که ایرانول از پتانسیل بالایی در مقوله صادرات و کمک به توازن ارزی کشور برخوردار است.

حسینی تاکید کرد: در این دوره با تمرکز بر مدیریت زمان و مقدار عرضه محصولات صادراتی، توانستیم بالاترین نرخ میانگین فروش دو محصول اصلی و استراتژیک “روغن پایه و اکستراکت” را در بین شرکت‌های تولیدکننده روانکار داشته باشیم.

وی همچنین با تاکید بر اهتمام و جدیت در پیگیری طرح‌های توسعه‌ای و حفظ ارزش دارایی‌های شرکت، به برخی از مهمترین پروژه های در حال اجرای ایرانول از جمله پروژه بهبود راندمان واحد موم گیری پالایشگاه تهران اشار کرد و گفت: موانع و مشکلات موجود بر سر راه پروژه که باعث کندی و در برخی دوره ها حتی توقف آن شده بود برطرف و تکمیل فازهای اجرایی آن در دست پیگیری است. بهره‌برداری از این پروژه، باعث افزایش سودآوری و کیفیت محصول اسلاک وکس خواهد شد.

کد خبر: 56783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =