بیمه دانشجویی فرصتی برای تضمین آینده دانشجویان

عالیه شکربیگی استاد دانشگاه گفت: سازمان تأمین اجتماعی فرصتی را فراهم کرده تا دانشجویان بتوانند از بیمه برای تضمین آینده خود استفاده کنند، زیرا دانشجویان به عنوان قشر فعال جامعه به این بیمه برای خدمات درمانی و بازنشستگی نیاز دارند.

شکربیگی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: در صورت بهره‌مندی دانشجویان از بیمه تأمین اجتماعی، به طور یقین از نظر خدمات بیمه‌ای و درمانی برای فرد دانشجو در آینده تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اغلب دانشجویان زمان تحصیل فرصت اشتغال را ندارند، استفاده از بیمه تأمین اجتماعی برای داشتن سابقه بیمه‌ای در آینده به عنوان یک فرصت ارزشمند است.

شکربیگی امکان انتقال بیمه دوران دانشجویی در زمان اشتغال فرد دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی را از دیگر مزایای بیمه تأمین اجتماعی دانست و گفت: با توجه به اینکه دانشجویان پس از تحصیل در عرصه کسب و کار، اشتغال خواهند داشت این بیمه برای سوابق بیمه‌ای آینده آنان قابلیت انتقال دارد.

این جامعه‌شناس افزود: از آنجا که انتقال سوابق بیمه‌پردازی دانشجویان برای اشتغال فرد دانشجو در آینده فرصت مناسبی برای این گروه‌ها محسوب می‌شود این موضوع نیازمند استقبال آنان از بیمه تأمین اجتماعی به عنوان تضمینی برای دوران پس از دانشجویان و اشتغال آنان است.

بیمه یار دانشجویان در وضعیت زندگی

این استاد دانشگاه و جامعه شناس ادامه داد: استفاده از بیمه تأمین اجتماعی برای دانشجویان به عنوان خبر خوبی برای دانشجویان محسوب می‌شود تا دانشجویان بتوانند برای آینده خود از بیمه‌ای برخوردار باشند.

وی بیان داشت: این بیمه هم از نظر درمانی و هم بازنشستگی در آینده مددیار و یار دانشجویان در وضعیت زندگی افراد دانشجو از نظر اقتصادی و بهداشتی خواهد بود.

شکربیگی افزود: هنگام تأمین اقتصاد و بهداشت یک انسان، به لحاظ روانی و سلامت روان می‌تواند این موضوع تاثیرگذار بسیاری در زندگی افراد داشته باشد.

وی فرصت بهره‌مندی از بیمه دانشجویی را یک قدم مناسب دانست و گفت: تأمین اجتماعی با گام بزرگی که در این زمینه برداشته است به فکر آینده دانشجویان و پایداری و ماندگاری این سازمان بیمه‌گر در راستای افزایش شمار بیمه‌شدگان جدید است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: امیدواریم این آینده‌نگری بتواند یک سلامت روانی و جسمی را برای دانشجویان به بار آورد و تأمین اجتماعی را در راستای تأمین به موقع منابع با افزودن شمار بیمه‌شدگان در بخش‌های دیگر یاری کند.

بیمه دانشجویان تبدیل به یک حمایت درمانی و بیمه‌ای شود

به گفته شکربیگی داشتن بیمه تأمین اجتماعی به عنوان یکی از اصلی‌ترین بیمه‌ها در کشور برای آینده شغلی دانشجویان بسیار موثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: به طور یقین این موضوع در آینده و هنگام اشتغال دانشجویان موثر بوده زیرا این بیمه‌پردازی دانشجویان به عنوان فرصتی برای افزایش سابقه بیمه آنها در زمان اشتغال محسوب می‌شود.

شکربیگی ادامه داد: اگر این بیمه دانشجویان تبدیل به یک حمایت درمانی و بیمه‌ای دانشجویان شود در آینده با توجه به سوابق بیمه‌پردازی آنان در وضعیت اشتغال‌شان تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه موافق انجام بیمه دانشجویان و عملیاتی کردن آن برای تضمین آینده این قشر فعال عرصه علم و دانش هستم، افزود: در صورت حمایت‌های اقتصادی از دانشجویان این مسئله بسیار موثر و مفید برای دانشجویان است.

شکربیگی اضافه کرد: بیمه دانشجویان در واقع آینده‌نگری خوبی برای قشر دانشجو در جامعه بوده زیرا دانشجویان از این طریق وضعیت مناسب‌تری از نظر بیمه‌ای خواهند داشت.

این استاد دانشگاه بحث بیمه دانشجویان را خبر خوشی برای دانشجویان و تضمین بخشی از آینده شغلی و موضوع بازنشستگی آنان عنوان کرد.

آمار ۴۰ هزار نفری دانشجویان بهره‌مند از بیمه دانشجویی

براساس داده‌های آماری سازمان تأمین اجتماعی تا پایان مهرماه ۱۴۰۱ حدود ۵۴۰ هزار نفر در قالب طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی از خدمات این سازمان بهره‌مند شدند که براساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد.

دانشجویان به عنوان یکی از این گروه افراد بیمه شده محسوب می‌شوند که تا پایان مهرماه ۱۴۰۱ در بخش بیمه دانشجویی حدود ۴۰ هزار نفر از خدمات سازمان برخوردار شدند.

اکنون بیش از ۳ میلیون دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور مشغول تحصیل هستند که سازمان تأمین اجتماعی برای گسترش چتر بیمه‌ای از این فرصت استفاده کرده است.

کد خبر: 56972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =