جزییات دومین جلسه حول محور دستمزد منطقه‌ای

رئیس کمیته دستمزد شورای اسلامی کار گفت: روز گذشته دومین جلسه کمیته دستمزد برگزار شد اما فرصتی برای بررسی دستمزد سال آینده فراهم نشد چرا که مباحثی درباره تحقیقات انجام شده درباره دستمزد منطقه‌ای مطرح شد.

فرامز توفیقی - رئیس کمیته دستمزد شورای اسلامی کار- در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین به برگزاری دومین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه سال گذشته کمیته دستمزد قرار بود کار تحقیقاتی درباره دستمزد منطقه‌ای، اجرایی شدن یا نشدن، زیر ساخت‌های آن و دیگر جوانب توسط موسسه پژوهش‌های سازمان تامین اجتماعی انجام شود و رویکرد جلسه دیروز با حضور نمایندگان این موسسه مباحث به این سمت و سو بود.

وی افزود: گزارش مبسوطی در جلسه روز گذشته درباره روند اجرایی تحقیقات صورت گرفته در این زمینه ارائه شد و اما فرصتی برای بررسی و تعیین دستمزد سال آینده به وجود نیامد و حتی نتوانستیم از نظر زمانی سبد معیشتی خانوار را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار ابراز امیدواری کرد تا در جلسات آتی شورای عالی کار صدای کارگران شنیده شود و با رعایت اصل سه جانبه گرایی دستمزد ۱۴۰۰ عادلانه و بر مبنای حداقل نیازهای زندگی تصویب و ابلاغ شود.

کد خبر: 5698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =