قانون «حمایت از معلولان»، نیازمند ۶۰هزار میلیارد تومان

سخنگوی شبکه ملی تشکل‌های معلولان جسمی و حرکتی با اشاره به لایحه بودجه سال۱۴۰۲ معتقد است که برای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، مطابق با تورم و مشکلات اساسی معلولان به ۶۰هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل روزنامه همشهری، علی همت محمودنژاد در این‌باره گفت: متأسفانه با وجود آنکه مستمری افراد دارای معلولیت هم‌اکنون کمتر از ۲.۵کیلوگرم گوشت است، ۵۰۰هزار نفر از معلولان همچنان منتظر برقراری مستمری و حق پرستاری هستند.

او همچنین ادامه داد: تاکنون کمیسیون تلفیق و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی حق خود را در قبال افراد دارای معلولیت ادا نکرده‌اند.

محمودنژاد تأکید کرد: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای حذف پشت نوبتی افراد دارای معلولیت و تراز مستمری مطابق با ماده۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان و همچنین ارتقای کیفیت بهداشت این افراد باید اقدامات اساسی در بودجه سال۱۴۰۲ به عمل آورد.

سخنگوی شبکه ملی تشکل‌های معلولان جسمی و حرکتی، با اشاره به اینکه برای ساخت پردیس جامع علمی پژوهشی-کاربردی کشور برای کمک به تولید دانش در حوزه توانبخشی و تولید تجهیزات و وسایل مورد نیاز افراد دارای معلولیت مطابق با استانداردهای جهانی حداقل به ۲۰۰۰میلیارد تومان بودجه نیاز است که این موضوع در بودجه سازمان بهزیستی پیش‌بینی نشده است.

او معتقد است که برای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، مطابق با تورم و مشکلات اساسی معلولان به ۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

کد خبر: 57084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =