درخشانی: شرایط را برای مسابقات زنان مهیا می‌کنیم

نایب رییس بانوان فدراسیون کشتی گفت: تلاش ما این است با گرفتن مجوزهای لازم ستاد کرونا، مسابقات کشتی زنان را هر چه زودتر برگزار کنیم.

به گزارش آتیه آنلاین، فاطمه درخشانی، نایب رییس بانوان فدراسیون کشتی ایران، در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در خصوص تعطیلی طولانی مدت فعالیت‌های کشتی زنان ایران اظهار داشت: موضوع این است که شیوع ویروس کرونا انجام فعالیت‌های ورزشی را به طور کلی تحت تاثیر قرار داد. برخی رشته ها البته بعد از مدتی و کمتر شدن خطر این ویروس فعالیت خود را آغاز کردند اما کشتی شرایط خاص خودش را داشت و تن به تن بودن مبارزات تعویق بیشتری ایجاد کرد. کشتی مردان هم با وجود اینکه باید برای المپیک آماده می‌شد و از طرفی لیگ را هم داشت نسبت به رشته های دیگر دیرتر فعالیتش را آغاز کرد. 

وی ادامه داد: با تمام این تفاسیر ما مدتی است که تلاش خود را آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم مجوزهای لازم را برای برگزاری مسابقات هم در بخش کشتی کلاسیک و هم کشتی آلیش بگیریم تا بار دیگر کشتی زنان ایران پویایی خود را از سر بگیرد. از طرفی اردوهای تیم ملی را نیز در هر دو بخش آلیش و کلاسیک در نظر داریم و تلاشمان این خواهد بود که کشتی‌گیران کار خود را زودتر آغاز کنند. 

درخشانی با اشاره به اینکه ورزشکاران زن کشتی ایران تمرینات بدنی خود را انجام می‌دهند، گفت: دختران کشتی در تمام این روزها که مسابقات و اردویی برگزار نمی‌شد، به صورت اختصاصی تمریناتشان را سپری می‌کردند. آنها تمرینات بدنسازی و فیزیکی خود را قطع نکرده اند تا با افت بدنی و شرایط نامطلوب مواجه نشوند. بسیار مهم است که این وقفه کشتی گیران را از لحاظ بدنی با معضلی مواجه نکند. 

نایب رییس بانوان فدراسیون کشتی به بخش دیگری از برنامه‌های فدراسیون در بخش بانوان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: حالا که هنوز مجوزهای لازم برای برگزاری مسابقات و اردوها صادر نشده است، تصمیم داریم کلاس‌های دانش افزایی برای مربیان کشتی برگزار کنیم. موضوع این است که کشتی زنان در ایران عمر چندانی ندارد و باید بپذیریم که برای رسیدن به تجربه و پختگی کافی مربیان نیاز دارند با علم روز دنیا آشنا شوند. امیدوار هر چه زودتر شرایط مهیا شود و هم بتوانیم کلاس برگزار کنیم و هم شرایط را برای برگزاری اردوها و مسابقات فراهم کنیم.

کد خبر: 5718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =