نشست مشترک کمیته اجرایی تفاهم‌نامه همکاری اتاق تعاون ایران و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

اولین نشست مشترک کمیته اجرایی تفاهم نامه همکاری اتاق تعاون ایران و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با حضور مدیرکل وصول حق بیمه و حساب‌های انفرادی صندوق، رئیس کمیسیون زنان و مدیر آمار و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، در این جلسه نحوه شناسایی، ثبت نام، فراخوان و فرآیند بیمه شدن تعاونگران در کلیه رشته فعالیت در حوزه روستا و عشایر مورد بررسی قرار گرفت.

در راستای اجرای اصل بیست و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی و تحقق اهداف و برنامه های دولت مردمی سیزدهم در خصوص تعمیم و گسترش نظام تامین اجتماعی و افزایش ضریب پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و نیز براساس اصل ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی در جهت تامین اقتصادی، ریشه کنی فقر، محرومیت و برآوردن نیازهای جامعه همچنین با عنایت به تاکید بر توسعه و گسترش بیمه اجتماعی در برنامه های توسعه ای کشور و مصوبات هیات وزیران در سالی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری مدظله العالی به سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین مزین گردیده است، در حمایت از جامعه هدف مشترک برای بهره مندی از مزایا و خدمات بلندمدت بیمه اجتماعی شامل مستمری بازنشستگی، پیری، ازکارافتادگی کلی وفوت، تفاهم نامه همکاری فی مابین اتاق تعاون ایران و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به امضا رسیده است.

این تفاهم نامه با هدف ایفای مسئولیت اجتماعی، توسعه عدالت، کاهش فقر همچنین تحت پوشش قرار دادن تعاونگران ساکن در روستا ها و عشایر منعقد شده است.

بزودی نحوه ثبت نام تمام اعضای شرکت‌های تعاونی و خانواده تحت پوشش که ساکن در روستاها و عشایر هستند، در صورتی که تحت پوشش هیچ صندوق بیمه‌ای نباشند، از طریق سایت رسمی اتاق تعاون ایران اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر: 57302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =