اعلام ضریب پشتیبانی ۱۰ برای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

بیت‌اله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با تاکید بر جوانی صندوق، گفت: ضریب پشتیبانی بیمه‌شدگان به بازنشستگان این صندوق ۱۰ به یک است و این مطلوبیت بالایی به همراه دارد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، برقراری روز گذشته در دیدار با استاندار چهار محال و بختیاری افزود: صندوق، مولود نظام مقدس جمهوری اسلامی است. فلسفه تاسیس آن، فرامین رهبر کبیر انقلاب (ره)، مقام معظم رهبری و اصل ۲۹ قانون اساسی است، لذا تکلیف صندوق در قبال جامعه هدف به صورت واضح و مشخص گسترش بیمه اجتماعی است.

او ضمن تشریح و تبیین سیاست‌های قرارگاه کرامت در راستای اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی دولت و تأکیدات وزیر کار مبنی بر توجه ویژه به معیشت روستائیان و عشایر، گفت: هدف محوری و اساسی ما، افزایش سطح کمی و کیفی خدمات قابل ارائه به بیمه‌شدگان تحت پوشش و جلب رضایتمندی آنها است.

برقراری ادامه داد: با همین رویکرد، مصادف با سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرا(س)، تفاهم‌نامه اعطای ۲۲۰۰۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه با ارزش ۹۶۰ میلیارد ریال به مستمری‌بگیران صندوق با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منعقد شد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی اضافه کرد: از زمان تأسیس صندوق برای نخستین بار این تعداد تسهیلات با این میزان اعتبار به مستمری‌بگیران پرداخت می‌گردد. این تسهیلات بدون نیاز به هرگونه مراجعه حضوری به بانک عامل، ارائه ضامن و یا هر اقدامی که در فرآیندهای بانکی مرسوم است به مستمری‌بگیران صندوق اعطا خواهد شد.

وی همچنین درباره روند فعالیت‌های اقتصادی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سطح استانهای کم برخوردار، بیان داشت: سه مسیر حق بیمه، حق بیمه سهم دولت و منابع حاصل از سرمایه‌گذاری‌ وجود دارد و تلاش ما سهامداری به‌دور از بنگاهداری است، لذا همکاری با استانداران را از اهداف ذاتی مجموعه صندوق می‌دانیم.

برقراری ضمن تقدیر از اهتمام استاندار چهار محال و بختیاری بر توسعه بیمه اجتماعی مشمولین جامعه هدف صندوق در استان و گسترش عرصه های اقتصادی و اشتغال‌زایی، افزود: صندوق کمتر شناخته شده و اطلاعات مسئولان و مردم از این صندوق کم است. امیدوارم مجموعه استانداری و دستگاههای اجرایی در استان به همکاران ما در استان کمک کنند تا خدمات صندوق نزد جامعه هدف شناخته شود.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه با اشاره به ظرفیت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، لزوم ارتقای بهره استان از خدمات و مزایای این صندوق را مورد تاکید قرار داد.

او ضمن تقدیر از خدمات صندوق در سطح استان، با تاکید بر حضور پررنگ صندوق در سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی، کمک به ایجاد اشتغال پایدار در راستای جلوگیری از مهاجرت روستائیان و حمایت بیش از پیش بیمه اجتماعی استان، بیان کرد: ظرفیت‌های ویژه‌ای در بخش‌های مختلف صنعت، گردشگری و کشاورزی استان پیش‌روی سرمایه‌گذاران وجود دارد و ما برای حضور سرمایه‌های صندوق آمادگی کامل داریم.

برقراری افزود: کمیته اقتصادی مشترک با حضور معاونین و نمایندگان استانداری چهار محال و بختیاری و معاونین و مدیران مالی صندوق برای بررسی نحوه همکاری تشکیل شود.

کد خبر: 57345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =