اتمام تعمیرات و بازدید دوره‌ای واحد شش نیروگاه گازی خلیج فارس

واحد شش نیروگاه گازی خلیج فارس با ظرفیت ۱۶۵.۱ مگاوات ساعت که به منظور انجام تعمیرات میان دوره‌ای شش هزار ساعته و حفظ آمادگی و پایداری تولید از مدار خارج شده بود، پس از ۱۲ روز کار فشرده تعمیراتی مجدد به شبکه سراسری برق وصل شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت توسعه انرژی تأمین (تدکو)؛ واحد شش نیروگاه خلیج فارس به منظور انجام تعمیرات میان دوره‌ای شش هزار ساعته در تاریخ ۲۸ دی ۱۴۰۱ از مدار تولید خارج و در اختیار امور تعمیراتی قرار گرفت و پس از انجام تعمیرات دوره‌ای، رفع دیفکت‌های باز تعمیراتی، اشکالات اعلام شده در زمان بهره‌برداری و انجام تعمیرات پیشگیرانه پس از ۱۲ روز مجدد به امور بهره‌برداری نیروگاه تحویل داده شد.

تعمیرات میان دوره‌ای این واحد بر اساس دستورالعمل سازنده نیروگاه و طبق برنامه‌ریزی و هماهنگی با مدیریت شبکه برق ایران در سه حوزه الکتریک، مکانیک و ابزار دقیق که شامل انجام آچارکشی، بازدید چشمی، تمیزکاری و تعویض برخی از قطعات انجام گرفت.

برنامه‌ریزی و انجام بازدید واحدهای نیروگاه، باعث کاهش خروج‌های اضطراری، مخصوصا در زمان پیک مصرف برق در تابستان و بهره‌برداری مطمئن‌تر و تولید برق پایدار و با کیفیت می‌شود.

کد خبر: 57595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =